کد خبر: ۲۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۷

مسجدجامعی: بهبود وضعیت آلودگی هوا نیاز به تغییر نگرش دارد

وضعیت آلودگی هوای شهر تهران با دیدگاه‌های فعلی اصلاح نمی‌شود و باید در نگرش برای اصلاح این شرایط تغییر صورت گیرد. این تغییر نیز باید از طریق واگذاری تصدی‌های دولت تمرکزگرا به بخش خصوصی و مردم اتفاق بیفتد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، احمد مسجدجامعی با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی‌ها در این سالها متولیان متعددی داشته است و همین مسئله زمینه بی برنامه‌گی در آن را به وجودآورده است، گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و اهمیتی که موضوع آلودگی هوا برای شهرداری، شورای شهر و مقام معظم رهبری دارد ما باید این موضوع را بررسی کنیم و ببینیم آیا دستگاه متناظر کمیسیون سلامت را در شهرداری داریم یا خیر؟

رییس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: به دلیل پراکندگی حوزه سلامت در چند اداره کل، این بخش ها به جای همکاری نزدیک با هم رقابت دارند و در نتیجه این انرژی‌ها همدیگر را خنثی می‌کنند. ما باید بر اساس مصالح شهر عمل کنیم و در نظر داشته باشیم که موضوع محیط زیست به دلایل مختلف اولویت شهر تهران است.

وی تصریح کرد: دولت در سالهای گذشته تمرکزگرا شده و برای اصلاح این شرایط باید تصدی‌های قابل واگذاری را به بخش‌خصوصی واگذار کرده و تغییری گسترده و عمیق در نگرش‌ها داشته باشیم.