کد خبر: ۲۴۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۱

«کینوا» چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

کینوا یکی از گیاهان معجزه آسا در جهان است.اما آیا علاقه دارید با این گیاه فوق العاده آشنا شوید ؟ ما در این مطلب تمام آن چیزی را که باید در مورد کینوا بدانید برای شما جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید :

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کینوا یک دانه خوراکی است اما نه شبیه گندم ! بلکه گیاهی است شبیه اسفناج و چغندر .این گیاه در بو لیوی ،پرو ،اکوادور و کلمبیا رشد می کند.دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.حاوی اسید های آمینه ،کلسیم ، آهن و ویتامین های A، B، C، D و Kاست.طعم و بو خاصی ندارد.می توان آن را به صورت برنج پخت و یا در سالاد و دسرها استفاده کرد.

کینوا چگونه پخته می شود ؟
ابتدا کینوا را به مدت نیم ساعت خیس کنید و سپس با آب سرد بشویید.در این صورت از شر پوسته تلخ آن رها می شوید.یک پیمانه کینوا را باید با دو پیمانه مایع مخلوط کنید.کینوا را به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزید.

کینوا برای چه بیماری هایی مفید است ؟
کینوا ، که دارای بالاترین پروتئین در میان غذاهای گیاهی است، حاوی تمام اسید آمینه ضروری است که بدن ما نمی تواند تولید کند.فیبر موجود در کینوا برای درمان یبوست مفید است.همچنین کینوا برای درمان کم خونی نیز مفید است.کلسیم موجود در آن باعث تقویت استخوان ها و دندان ها می گردد.آنزیم سوپراکسید دیسموتاز اثر ضد پیری دارد و پوست را در برابر سایش محافظت می کند.علاوه بر این، لیگنین موجود در آن حاوی اثر محافظتی در برابر بسیاری از انواع سرطان و تقویت قلب است.

کینوا در کجا یافت می شود ؟
شما برای خرید کینوا می توانید به فروشگا هها و سوپر مارکت های معتبر مراجعه کنید.کینوا در سه نوع قرمز، سیاه و سفید با بیش از ۱۰۰ نوع وجود دارد.

فواید کینوا چیست ؟
وارونه:خطر ابتلا به هر نوع سرطان را کاهش می دهد به خصوص سرطان سینه.
قلب را تقویت می کند.
کم خونی را درمان می کند.
جلوگیری از فشار خون بالا
جلوگیری از یبوست
کاهش دردهای قاعدگی و نفخ
پیری را به تاخیر می اندازد.