کد خبر: ۲۴۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۹

پر درآمدترین شغل‌های مرتبط با تکنولوژی در سال 2018

حوزه IT و تکنولوژی در طول دهه گذشته توانسته است چرخش مالی بسیار زیادی را در جهان ایجاد کند و به همین دلیل مشاغل مرتبط با آن نیز جزو رشته های پرطرفدار در بین گروه های شغلی به حساب می آیند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این امر به خصوص در ایالات متحده نمود بیشتری پیدا می کند. این کشور به عنوان قطب تکنولوژی جهان شناخته می شود و درآمدهای شرکت های مرتبط با حوزه تکنولوژی و IT در این کشور در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار حتی بیشتر از درآمد بسیاری از کشورهای دیگر جهان است. IEEE اخیرا در گزارشی به این نکته پرداخته که این شغل ها در سال 2018 نیز محبوبیت خود را حفظ کردند و شاغلین در این حوزه ها به صورت میانگین درآمد سالانه ای در حدود 170 هزار دلار دارند.

به گفته IEEE شغل های مرتبط با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بیشترین رشد درآمدی را نسبت به سال گذشته داشته اند و متخصصین این حوزه در حدود 160 هزار دلار در سال دریافت می کنند.

سخت افزار:در بین شرکت های بزرگ فعال در سیلیکون ولی کمپانی اپل بیشترین فرصت شغلی را به خود اختصاص داده و پس از آن آمازون، والمارت، گوگل، فیسبوک، سیسکو و اوراکل در رده های بعدی قرار دارند.