کد خبر: ۲۴۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۱

جایزه ویژه ادبیات فرانسه اهدا شد

جایزه جایزه‌های فرانسوی، فیلیپ لانسون را به عنوان برنده سال 2018 معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ هیئت داوران جایزه جوایز فرانسوی 2018 برنده امسال این جایزه را فیلیپ لانسون، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی برای اثر "تکه" که از سوی انتشارات گالیمار منتشر شده بود معرفی کردند.

جایزه جوایز فرانسوی به اثری تعلق می‌گیرد که یکی از جوایز مهم پاییز ادبی فرانسه را که شامل جایزه آکادمی فرانسه، گنکور، رنودو، مدیسی، فمینا، دسامبر و انترالیته است برنده شده باشد.

فیلیپ لانسون که یکی از بازماندگان حادثه تروریستی مجله شارلی ابدو است در رمان"تکه" که پیش از موفق شده بود جایزه فمینا را در بخش آثار فرانسوی دریافت کند ماجرای حوادث حمله تروریستی به دفتر مجله شارلی ابدو در سال 2015 و اندوره خود را از دیدن این حادثه روایت می‌کند.

هیئت داوران این جایزه که در هتل موریس پاریس جمع شده بودند این رمان را برای "موضوع بااهمیت و ویژگی‌های ادبی" آن به عنوان برنده این جایزه از میان برندگان دیگر جوایز انتخاب کردند.

رمان برگزیده یکی از کتاب‌های پرفروش‌ سال 2018 در بازار کتاب فرانسه است که تا به حال بیش از 160 هزار نسخه فروخته است.

جایزه جایزه‌های فرانسه (le prix des prix) که از سال 2011 راه اندازی شده، برای سومین بار به برنده جایزه فمینا تعلق می‌گیرد. از برندگان سرشناس این جایزه در سال‌های پیش می‌توان از پاتریک دویل در سال 2012 و ماری داریوسک در سال 2013 یاد کرد.

سال گذشته الویه گز، نویسنده فرانسوی و برنده جایزه رنودو 2017، برای رمان "ناپدید شدن جوزف منگله" جایزه جایزه‌های فرانسه را از آن خود کرد.