کد خبر: ۲۴۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۵

افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیوکاسل"(Newcastle University) انگلستان صورت گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای را درباره تاثیر یک دارو بر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان ارائه می‌دهد. دانشمندان در این پژوهش، بزرگترین بررسی را در مورد درمان بیماران مبتلا به "مولتیپل میلوما"(Multiple Myeloma) انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پژوهشگران انگلیسی در بررسی جدیدی دریافتند که مصرف نوعی دارو می‌تواند در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان موثر باشد.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه نیوکاسل"(Newcastle University) انگلستان صورت گرفته، نتایج امیدوارکننده‌ای را درباره تاثیر یک دارو بر بیماران مبتلا به سرطان مغز استخوان ارائه می‌دهد. دانشمندان در این پژوهش، بزرگترین بررسی را در مورد درمان بیماران مبتلا به "مولتیپل میلوما"(Multiple Myeloma) انجام دادند. میلوما، شایع‌ترین نوع سرطان استخوان است که از خود استخوان نشات می‌گیرد و منبع دیگری ندارد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که درمان بلندمدت با داروی "لنالیدوماید"(lenalidomide)، مدت زمان بهبودی بیماری را دو برابر می‌کند و امکان نجات بیماران را تا تقریبا هشت درصد افزایش می‌دهد.

پروفسور "گراهام جکسون"(Graham Jackson)، سرپرست این پژوهش گفت: این کشف غیرمنتظره نشان می‌دهد که استفاده بلندمدت از لنالیدوماید می‌تواند زمان بهبودی بیماران را پس از درمان ابتدایی، به شکل قابل توجهی افزایش دهد. این پژوهش، گام بزرگی در درمان میلوما به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که لنالیدوماید می‌تواند به بیماران جوان‌تر کمک کند از این بیماری دشوار نجات پیدا کنند. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند که لنالیدوماید باید برای درمان افرادی که بیماری آنها به تازگی تشخیص داده شده و پیوند سلول بنیادی را پشت سر گذاشته‌اند، در نظر گرفته شود.

در این پژوهش، بیش از چهار هزار بیمار در 110 بیمارستان انگلستان مورد بررسی قرار گرفتند. در بخشی از این پژوهش، به 1137 بیمار مبتلا به میلوما، لنالیدوماید داده شد. نتایج بررسی نشان دادند که لنالیدوماید می‌تواند زمان بهبودی را در بیماران جوان‌تر، تا دو سال و در بیماران مسن‌تر تا یک سال افزایش دهد. همچنین، این دارو توانست میزان مرگ و میر را تا 50 درصد در هر دو گروه کاهش دهد.پروفسور "گورون کوک"(Gordon Cook)، از نویسندگان این پژوهش گفت: نتایج بررسی ما، نقش موثر لنالیدوماید را در طول عمر افراد مبتلا به میلوما تایید می‌کنند.

نتایج این پژوهش، در مجله "The Lancet Oncology" به چاپ رسید.
*ایسنا