کد خبر: ۲۴۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۶

خواص میوه به برای پوست و مو

با گذشت زمان، در اثر آلودگی‌های محیطی، نور آفتاب و استرس، پوست به مرور شادابی و روشنی خود را از دست می‌دهد و پر از لک‌ و چروک می‌شود. میوه‌ها حاوی ترکیب‌های فعالی هستند که هر یک برای نوعی بیماری پوستی مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ میوه‌ها و سبزی‌ها که در هر فصل انواع مختلفی از آنها یافت می‌شود، ضدلک‌ها و ضدچروک‌های طبیعی‌اند پس بهتر است هر کدام را در فصل خود استفاده کرده و از مزایای آنها بهره‌مند شویم. یکی از بهترین میوه‌های فصل پاییز به است.

درخشندگی پوست با ماسک به و عسل
یک عدد به را با مقداری آب بپزید وقتی کاملاً نرم شد، آن را با کمی عسل و چند قطره لیموترش مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست بزنید و بعد از بیست دقیقه بشویید. آب به دست آمده از پختن به را نیز می‌توانید با پنبه به پوست صورت بمالید و بعد از 10 دقیقه آبکشی نمایید.

ضد التهاب طبیعی
به خاصیت ضد التهابی دارد و می‌توان در درمان سوختگی‌های ناشی از آفتاب از آن استفاده کرد. از مخلوط به خام رنده شده یا به پخته، به اضافه ژل آلوئه ورا می‌توانید یک ماسک ضد التهاب طبیعی تهیه کنید.

تا می‌توانیم به بخوریم
میوه به سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین‌های آ و ب و همچنین دارای املاح و تانن است. این میوه دارای پروتید، گلوسید، لیپید و آب است و صد گرم از آن حدود ۱۱۲ کالری انرژی در بدن تولید می‌کند. خوردن میوه به چه خام و چه پخته برای بدن بسیار مفید است.

خواص عالی دانه به برای زیبایی
دانه به برای از بین بردن لک‌های صورت و درمان آکنه بسیار مفید است. به دانه باعث نرم شدن پوست شده، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و به روشن شدن پوست و سلامت آن کمک می‌کند.می‌توانیم ماسک صورت به دانه در خانه درست کنیم و از مزایای عالی آن بهره ببریم.

کمی به دانه را به نصف لیوان آب اضافه کرده و در ظرف شیشه‌ای در دار بریزید. در ظرف را به مدت 24 ساعت ببندید. هر روز و به صورت منظم، مقداری از ماده ژله‌ای به دانه را با پنبه به پوست صورت بمالید. همچنین می‌توان آفتاب‌زدگی را با مالیدن لعاب به دانه روی پوست درمان کرد.

خواص میوه به برای پوست و مو
سطح بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در میوه به برای کاهش چروک و جوانسازی پوست صورت مفید بوده و به‌عنوان یک ضد آفتاب طبیعی از پوست شما در برابر اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند. میوه به غنی از آهن، مس و روی است، این سه ماده معدنی برای تقویت مو و افزایش رشد مو مفیدند.