کد خبر: ۲۴۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۲

آیا آیفون XR ارزش خرید دارد؟

آیفون ارزان قیمت هم از آن دست عبارت های متناقض است که هرچقدر هم تکرارش کنید، چیزی از طنز ماجرا کم نمی شود. ولی در بازاری که آیفون XS حداقل 15 میلیون تومان به فروش می رود، به آیفون XR با قیمت 11 میلیون تومانی چه می توان گفت؟ جالب اینکه با اختلاف قیمت این دو آیفون می شود یک گوشی اندرویدی خیلی خوب خرید.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیفون XR به تنهایی یک موبایل فوق العاده با کیفیت و پریمیوم محسوب می شود، یعنی همان چیزی که از پرچمداران سال 2018 انتظار داریم. تفاوت های اصلی بین این دو گوشی در سه بخش طراحی، نمایشگر و دوربین خلاصه می شود ولی پس از مدتی کار کردن با آیفون XR به نظر من تنها فاکتور تأثیرگذار در انتخاب نهایی، نمایشگر خواهد بود.

دیجیاتو: نمایشگر آیفون XR به ادعای اپل، پیشرفته ترین صفحه LCD دنیای تکنولوژی است. تجربه ما هم نشان داد که این صفحه حتی اگر بهترین نباشد، اما تمام فاکتورهای لازم برای جلب رضایت سختگیر ترین کاربران را دارد. حالا تصمیم با شماست که 250 دلار (در بازار جهانی) یا حدود 4 میلیون تومان (در بازار داخلی) بیشتر بپردازید تا صفحه امولد با رزولوشن و غنای رنگ بیشتر به دست آورید. تازه این را هم در نظر بگیرید که رزولوشن و تراکم پیکسلی صفحات امولد به خاطر تفاوت ساختار و چیدمان پیکسل ها و ساب پیکسل ها، همواره محل اختلاف بوده و هست (نمونه اش همین شکایت اخیر از اپل).

به نظر من آیفون XR به عنوان قوی ترین گوشی دنیا گزینه معقول تری به نظر می رسد، البته با فرض اینکه بخواهید بالای ده میلیون تومان برای خرید یک گوشی موبایل بپردازید.