کد خبر: ۲۴۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۹

زنان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا +عکس

۸۷ کاندیدای زن موفق به ورود به مجلس نمایندگان آمریکا شده‌اند که از این تعداد ۷۵ نفرشان از حزب دموکرات هستند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ زنان راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا به همراه نانسی پلوسی مقابل ساختمان کنگره عکس یادگاری گرفته و پیروزی خود را جشن گرفتند.

مجلس نمایندگان آمریکا جلسه یکصد و شانزدهم خود را در حالی شروع کرد که چکش چوبی ریاست این مجلس یک بار دیگر در اختیار نانسی پلوسی دموکرات قرار گرفت.

نانسی پلوسی، رهبر ۷۸ ساله دمکرات‌ها در مجلس نمایندگان توانست با ۲۲۰ رای از ۴۳۵ ریاست مجلس را بر عهده بگیرد. وی نخستین زنی بود که در سال ۲۰۰۶ به این مقام رسید و اکنون دوباره با تقویت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان توانست ریاست سال‌های گذشته را تمدید کند.

۸۷ کاندیدای زن موفق به ورود به مجلس نمایندگان آمریکا شده‌اند که از این تعداد ۷۵ نفرشان از حزب دموکرات هستند.

اتفاق منحصر به فرد دیگر در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دو زن مسلمان در بین نمایندگان بود. یلهان عمر و رشیده طلیب، دو نماینده زن که مسلمان هستند، با دست گذاشتن روی قرآن سوگند یاد کردند.

ایلهان عمر نماینده مینه‌سوتا، نخستین زنی است که با حجاب در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر می‌شود. او تباری سومالیایی دارد.

همچنین رشیده طلیب نماینده ایالت میشیگان است. این زن فلسطینی‌تبار مسلمان، در مراسم سوگند خود از قرآنی استفاده کرد که متعلق به توماس جفرسون، سومین رئیس‌ جمهور آمریکا است.

فرارو:نخستین بار ۱۲ سال پیش این کیث الیسون بود که برای سوگند خوردن در مجلس نمایندگان، به قرآن سوگند خورد. مساله‌ای که با انتقادهایی هم مواجه شده بود.

قرآنی که طلیب از آن استفاده کرد، در حال حاضر در کتابخانه کنگره آمریکا نگهداری می‌شود. این کتاب سال ۱۷۳۴ میلادی و از سوی جورج سیل به زبان انگلیسی ترجمه شد.