کد خبر: ۲۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۸

با 6 اپلیکیشنی که باتری آیفون را می‌بلعند، آشنا شوید!

اپلیکیشن‌های زیادی در اپ استور وجود دارند که باتری دستگاه را تا حد زیادی مورد استفاده قرار داده و در واقع آن را می‌بلعند! در این مطلب می‌خواهیم با برخی از آنها آشنا شویم.

اپلیکیشن‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ همان طور که می‌دانید، پلتفرم‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی از محبوبیت بالایی برخوردار شده‌اند. اپلیکیشنی مانند فیس بوک در این دسته، تأثیر زیادی روی باتری دستگاه داشته و تا حد امکان عمر مفید آن را پایین می‌آورد. لذا به شما پیشنهاد می‌کنیم که آن را از تلفن هوشمند خود حذف کرده و از طریق مرورگر سافاری، به صورت مستقیم وارد فیس بوک شوید.

اسنپ چت نیز اپلیکیشن دیگری در این شاخه به حساب می‌آید که مصرف باتری نسبتا بالایی دارد. برای رهایی از آن، می‌توانید حالت Travel Mode را فعال کنید. به این منظور روی آیکون روح و سپس چرخ دنده ضربه زده و از قسمت Manage، این گزینه را روشن کنید.

با رفتن به مسیر Settings> Privacy> Location Services، می‌توانید آیتم مربوط به هر اپلیکیشن را روی While Using قرار دهید تا در هنگاه عدم استفاده، آیفون شما اقدام به مکان‌یابی نکند.

همچنین می‌توانید Background App Refresh را برای هر یک برنامه‌ها از کار انداخته تا فعالیت آنها در پس زمینه را متوقف کرده و به این ترتیب، کمک زیاد به شارژدهی دستگاه خود کنید.

مرورگرها
انتخاب مرورگر یک موضوع کاملا شخصی است. در حالی که اکثر کاربران برای وبگردی به سمت گوگل کروم می‌روند، اما بد نیست بدانید که این اپلیکیشن نسبت به مرورگر سافاری روی سیستم عامل آی او اس از مصرف باتری بالایی برخوردار است. چرا که Safari به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل iOS همراه است و همین موضوع سبب می‌شود تا سازگاری بالایی با آن داشته باشد.

اگر همچنان ترجیح می‌دهید تا کارهای خود را با گوگل کروم انجام دهید، مطمئن شوید که گزینه Background App Refresh برای این اپلیکیشن خاموش بوده و تنظیمات مربوط به Location Services نیز در وضعیت While Using قرار گرفته باشد.

اپلیکیشن‌های مرتبط با مکان‌یابی
بسیاری از اپلیکیشن‌ها از موقعیت مکانی کاربر برای امور مختلف استفاده می‌کنند. اما ما در مورد نرم‌افزارهایی صحبت می‌کنیم که به صورت اختصاصی روی مسیریابی تمرکز کرده‌اند. این قبیل اپلیکیشن‌ها مصرف باتری بالایی را به خود اختصاص می‌دهند.

به منظور کاهش مصرف باتری، به منوی Settings> Privacy> Location مراجعه کرده و آن را برای اپلیکیشن‌های مختلف روی Whili Using قرار دهید. در غیر این صورت آنها به بلعیدن باتری ادامه خواهند داد!

اپلیکیشن‌های ارتباطی
بسیاری از اپلیکیشن‌های ارتباطی قادر به مصرف باتری زیادی هستند، چرا که به صورت مداوم اقدام به چک کردن موارد جدید می‌کنند. ما در این مطلب به دو اپلیکیشن Mail و Skype می‌پردازیم.

نرم‌افزار اسکایپ در هنگام عدم استفاده، فعالیت زیادی از خود نشان می‌دهد و همین موضوع، تأثیر زیادی رو مصرف باتری دارد. به این منظور می‌توانید ویژگی Background App Refresh را خاموش کنید یا این اپلیکیشن را به صورت کامل فراموش کرده و به سراغ فیس تایم بروید.

اپلیکیشنی مانند Mail که به صورت پیش فرض روی سیستم عامل آی او اس قرار گرفته نیز مستعد مصرف باتری بالایی است. با مارجعه به Settings> Mail> Accounts> Fetch New Data، می‌توانید زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید تا از معضل مصرف زیاد باتری رهایی پیدا کنید.

اپلیکیشن‌های مرتبط با موسیقی
در این بخش نمی‌توانیم در مورد کلیه اپلیکیشن‌ها صحبت کنیم، اما به سراغ یکی از گزینه‌های مشهور با نام اسپاتیفای می‌رویم. در حالی که سازندگان آن تلاش زیادی در بهبود این نرم‌افزار می‌کنند، اما همچنان در لیست پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها، نام Spotify به چشم می‌خورد.

چند توصیه در مورد اسپاتیفای را با هم مرور می‌کنیم:

سعی کنید تا حد امکان، از وای فای برای بهره‌گیری از این اپلیکیشن استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن‌ها برای گوش دادن در حالت آفلاین، گزینه بهتری نسبت به استفاده آنلاین به حساب می‌آید.

مانند سایر اپلیکیشن‌ها، گزینه Background App Refresh را برای اسپاتیفای در وضعیت خاموش قرار دهید.

جی اس ام: در نهایت اگر اپلیکیشنی را می‌شناسید که مصرف باتری بالایی داشته و در لیست نیامده، آن را به ما و دیگر کاربران معرفی کنید.