کد خبر: ۲۴۵۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۳

شکایت دومین اتحادیه فدرال آمریکا از دولت ترامپ

یک اتحادیه کارکنان فدرال دیگر آمریکا هم بابت تعطیلی دولت واشنگتن که در آخرین روزهای سومین هفته قرار دارد، از دولت ترامپ شکایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نوشته روزنامه واشنگتن پست، اتحادیه کارکنان خزانه ملی (NTEU) با ۱۵۰ هزار عضو از ۳۳ آژانس فدرال، سه‌شنبه با تاکید بر اینکه صدها هزار کارمند مجبور به گرفتن مرخصی بدون حقوق شده‌اند، از دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا شکایت کرد.

این شکایت چند روز پس از طرح شکایت اتحادیه فدراسیون کارکنان دولتی آمریکایی انجام شد. شکایت دومین اتحادیه آمریکا، از طرف آلبرت ویرا، از افسران گمرک و حافظت مرزی آمریکاست. طبق متن شکایتنامه، این افسر از ماه نوامبر در مرز جنوبی آمریکا مستقر است و دست‌کم یکبار شیفت اضافه کار داشته است. این اتحادیه خواستار پرداخت حقوق ویرا و سایر افرادی است که وضعیت مشابه دارند.

تونی ریردون، رئیس اتحادیه کارکنان خزانه ملی تعطیلی دولت را "تمسخرآمیز" دانسته است. او می‌گوید: کارکنان فدرال نباید بهای تمام این ناکارآمدی را از هزینه شخصی بپردازند.

کاخ سفید درباره این شکایت اظهارنظر نکرده است. با ادامه تعطیلی دولت، کارکنان فدرال در شماری از سازمان‌ها نگران گذران امور زندگی خودشان هستند. رئیس اتحادیه کارگران "اداره امنیت حمل و نقل" (TSA) چهارشنبه اعلام کرد تعدادی از عوامل این نهاد به علت تعطیلی شغلشان را ترک کردند یا تهدید به انجام آن دارند. به گفته او، این شرایط می‌تواند خطر امنیتی زیادی را برای مسافران آمریکایی به وجود آورد.
*ایسنا