کد خبر: ۲۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

بمباران شبانه توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش

 در پایان نخستین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش، هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو ۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در جریان برگزاری هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نیروی هوایی ارتش (نهاجا)، شامگاه پنجشنبه هواپیماهای بمب افکن راهبردی سنگین سوخو ۲۴ و فانتوم با استفاده از غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اقدام به بمباران سنگین هوا به زمین (Carpet Bombing) به سمت اهداف از پیش تعین شده کردند و هواپیمای اف ۴ نیز با استفاده از فلر اقدام به روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف توسط پرنده‌های مشابه نمودند.

در این مرحله همچنین جنگنده بمب افکن‌های فانتوم، همزمان با اجرای ماموریت TOP COVER توسط هواپیماهای اف-۱۴، به منظور نفوذ در عمق منطقه نبرد، اقدام به سوختگیری هوایی از هواپیمای سوخت رسان در ارتفاع پست کردند.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی «فدائیان حریم ولایت» نهاجا از صبح امروز آغاز شده و تا فردا ادامه دارد. قرار است فردا جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش در میدان تمرین جنگ الکترونیک شهید علی ابوعطا در منطقه انارک به اجرای سناریوهای رزم هوایی بپردازند./ایسنا