کد خبر: ۲۴۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

اگر تعطیلی دولت ادامه یابد، ترامپ به داووس نمی‌رود

 روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، چنانچه بن‌بست دموکرات‌های کنگره روی تداوم تعطیلی دولت فدرال ادامه یابد احتمالا دونالد ترامپ برای شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس به سوئیس نرود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وال استریت ژورنال به نقل از منابعی گزارش داد، کاخ سفید اکنون لغو سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به داووس برای شرکت در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد را بررسی می‌کند و این در صورتی است که مساله تعطیلی دولت تا ۲۲ ژانویه (دوم بهمن‌ ماه) حل و فصل نشود.

وال استریت نوشت، چنانچه کنگره تا آن زمان بودجه فدرال را تصویب نکند حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت آمریکا برای سی و دومین روز بدون حقوق می‌مانند و اکثر آژانس‌های فدرال با عملکرد حداقلی خواهند داشت.  

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر اقلیت سنا چهارشنبه به خبرنگاران گفتند ترامپ با کوبیدن روی میز از جلسه‌ای که برای بررسی بودجه تشکیل شده بود خارج شد. او گفته بود اگر آنها نمی‌خواهند پیشنهاد بودجه برای ساخت دیوار مرزی را بررسی کنند، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند.

با این حال کوین مک‌کارت، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت دموکرات‌ها از آنچه در جلسه رخ داده است سوء برداشت کردند و برداشت آنها را خجالت‌آور دانست./ایسنا