کد خبر: ۲۴۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۸

وکیل پیشین ترامپ علیه وی شهادت می‌دهد

وکیل پیشین ترامپ که حاضر به همکاری علیه وی با بازپرس ویژه پرونده روسیه شده، اعلام کرد که درباره ارتباط رئیس جمهوری آمریکا با مسکو در کنگره شهادت می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «مایکل کوهن» وکیل پیشین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر به برخی اتهام های علیه خود اعتراف کرده، قصد دارد در مجلس نمایندگان این کشور شهادت دهد.

«الایجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا با تایید این مطلب گفت که کوهن با حضور در این کمیته به پرسش های اعضای آن پاسخ می دهد.

اعلام شهادت علنی کوهن در مجلس نمایندگان آمریکا اولین قدرت نمایی دمکرات ها مقابل ترامپ از زمان به دست آوردن اکثریت کرسی ها در این مجلس است.

کوهن قرار است 7 فوریه (18 بهمن ماه) به پرسش های اعضای کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه و همچنین پرداخت حق السکوت به زنانی که ترامپ را متهم به ارتباط جنسی با آنان کرده بودند، پاسخ دهد.

وکیل پیشین ترامپ با رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا همکاری کرده و اطلاعات ارزشمندی درباره شرکت ترامپ و قراردادهایش با کاخ سفید به وی داده است.

کوهن ماه گذشته دو فقره از اتهام هایش را پذیرفت و اعتراف کرد که در شهادتش در کنگره به قانونگذاران آمریکایی دروغ گفته است. وی همچنین اعتراف کرد که از محل هزینه های تبلیغاتی و به دستور ترامپ به زنانی که او را متهم به ارتباط جنسی نامشروع کرده بودند، حق السکوت پرداخت کرده است.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا با رد این اتهام ها گفته است که کوهن برای گرفتن تخفیف در مجازاتش به مولر و کنگره دروغ می گوید.

کوهن ماه گذشته و پس از اعتراف هایش، در یک دادگاه فدرال به سه سال حبس محکوم شد که قرار است دو ماه دیگر برای گذراندن آن به زندان معرفی شود.
*ایرنا