کد خبر: ۲۴۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۱

رحیمی: سفرای دانمارک و هلند را احضار کنید

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است وزارت خارجه سفرای دانمارک و هلند را احضار کند تا در مورد اتهامات اخیری که به ایران نسبت داده اند،توضیح دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ علیرضا رحیمی در واکنش به اقدام دانمارک و هلند در تحریم چند شخصیت حقوقی و حقیقی کشورمان،گفت: برای ما حفظ مناسبات دو یا چند جانبه اهمیت بسزایی دارد و همواره اصل عمل متقابل را در مناسبات بین المللی مدنظر داریم.

وی افزود: در شرایط فعلی بین المللی و دوره تحریم ها، نگاه ما این است که کدام یک از کشورها به شرایط ایران دید واقع بینانه ای دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اتهاماتی که اخیرا به صورت زنجیره ای در برخی از کشورهای اروپایی نسبت به ایران مطرح شده است، کاملاً بی اساس است و از سوی دیگر نمی توانیم این اتهامات زنجیره ای را بی ارتباط به هم بدانیم.

رحیمی با تأکید بر اینکه ما همه تغییر و تحولات دیپلماتیک را رصد می کنیم، خاطرنشان کرد: لازم است وزارت امور خارجه سفرای کشورهای دانمارک و هلند را احضار کند و در این زمینه توضیحات لازم را از آنان بخواهد و اجازه ندهد عده ای افراطی در کشورهای اروپایی با هر انگیزه ای موجب تخریب و یا کاهش روابط با ایران شوند.
*مهر