کد خبر: ۲۴۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۶

پیش‌بینی روند سود فروش سامسونگ

شرکت سامسونگ پیش‌بینی کرده که کاهش فروش محصولاتش تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تحلیلگران با کم شدن فروش گوشی‌های هوشمند و کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه، انتظار پایین آمدن چند درصدی سود سامسونگ را داشتند اما امروز با توجه به خبری که خود این شرکت کره‌ای اعلام کرد، نتایج به دست آمده از فروش این شرکت به طور قابل توجهی بدتر از چیزی است که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

سامسونگ که سال گذشته گزارش سود ۱۳.۲۷ میلیارد دلاری خود را اعلام کرده بود، حالا از سود به مراتب پایین‌تری سخن به میان آورده است. سود این شرکت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، به ۲۹ درصد سال گذشته یعنی ۹.۶۷ میلیارد دلار رسیده است. بدتر از همه این است که این رقم نشان دهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی رکورد ۱۵.۶ میلیارد دلاری سود این شرکت در سه ماهه قبل است. سود کل فروش نیز از سال قبل به ۵۲.۷ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد که رقبای چینی سامسونگ، تأثیر تجاری بیش از انتظاری روی سود این شرکت گذاشته‌اند. علاوه بر آن می‌توان به افزایش هزینه‌های بازاریابی سامسونگ در طول تعطیلات هم اشاره کرد. همچنین تقاضا برای استفاده از تراشه‌های حافظه سامسونگ نیز به شدت کاهش یافته است؛ دلیل این اتفاق صرفه‌جویی شرکت‌ها در هزینه ساخت گوشی است. این چند مسئله باعث کاهش سود این شرکت در سه ماهه آخر سال شدند.

با این وجود، غول سازنده گوشی‌های هوشمند کره جنوبی نسبت به آینده خوش‌بین است. سامسونگ امیدوار است با تکنولوژی 5G و گوشی هوشمند منعطف جدیدش رهبری خود در بازار فروش را به تثبیت برساند.

سامسونگ ادامه عملکرد ضعیف خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ پیش‌بینی می‌کند. با این حال این شرکت پیش‌بینی می‌کند در نیمه دوم سال، تقاضا برای تراشه حافظه سامسونگ افزایش یابد. این شرکت کره‌ای در اواخر این ماه جزئیات بیشتری درباره فروش خود در اختیار ما قرار خواهد داد.
*باشگاه خبرنگاران