کد خبر: ۲۴۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۱

احتمال به تاخیر افتادن برگزیت

تعدادی از وزرای ارشد کابینه انگلیس از احتمال به تاخیر افتادن خروج این کشور از اتحادیه اروپا خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ و به گزارش رویترز، روزنامه ایونینگ استاندارد به نقل از وزرای ارشد کابینه انگلیس که نام آنها فاش نشده است، نوشت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به احتمال زیاد به تاخیر خواهد افتاد و برگزیت مطابق با جدول زمان بندی قبلی یعنی 29 مارس (9 فروردین 98) اتفاق نخواهد افتاد.

وزرای ارشد کابینه انگلیس بر این باورند که قوانین مورد نیاز برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هنوز به تصویب نرسیده و این مساله می تواند برگزیت را با تاخیر روبرو کند.

یک مقام ارشد به این رسانه خبری گفت: در واقع جدول زمانی قانونی در شرایط کنونی بسیار بسیار فشرده است. حتی اگر پارلمان انگلیس در رای گیری سه شنبه 15 ژانویه از توافق برگزیت حمایت کند، مدتی زمان نیاز خواهد بود تا قوانین مورد نیاز برای خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 29 مارس تصویب و تنظیم شود.

در حالی که کمتر از سه ماه زمان تا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ماه مارس 2019 میلادی باقی مانده است، وضعیت توافق برگزیت بین لندن و بروکسل مشخص نیست و ترزا می نتوانسته است حمایت پارلمان را جلب کند.

توافق برگزیت برای تصویب نهایی نیاز به 320 رای مثبت از 650 نماینده پارلمان خواهد داشت. رای گیری پارلمان انگلیس درباره توافق برگزیت به تاخیر افتاده است. این رای گیری قرار بود سه شنبه برگزار شود.

سناریوهایی که ممکن است طی روزهای آینده رخ دهد شامل موارد زیر است: توافق برگزیت در نهایت موفق به کسب حمایت پارلمان خواهد شد، ترزا می شغل خود را از دست خواهد داد، بریتانیا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا حتی یک همه پرسی دیگری درباره برگزیت برگزار شود.
*تسنیم