کد خبر: ۲۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۸

ردیف بودجه مؤسسه آیت الله مصباح افزایش یافت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه‌هایی که به برخی از نهادها از جمله موسسه آیت‌الله مصباح یزدی داده می‌شود، گفت: ردیف بودجه موسسه آقای مصباح در دولت اصلاحات گذاشته شده که ابتدا یک میلیارد تومان بود. مدرسه عالی شهید مطهری، موسسه امام صادق (ع)، موسسه مفید و … هم در آن دوران بودجه گرفتند و پس از آن مبالغ برخی افزایش یافت و تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی در مورد بودجه حوزه‌های علمیه نیز گفت: آنچه که تحت عنوان بودجه حوزه علمیه مطرح می‌شود، عمدتا صرف امور خدماتی نظیر بیمه و … است که پرداخت می‌شود و بودجه مربوط به شوراهای سیاست‌گذاری جدا است.

رییس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مثلا بودجه موسسه جامعه‌المصطفی که دانشگاه است و در 50 نقطه از دنیا آموزش می‌دهد، اگر بنا باشد که حذف شود باید گفت این ماموریت را انجام ندهد.

تاجگردون با اشاره به کلیات و کلان بودجه کشور در ارتباط با مردم گفت: مردم در چند جا آسیب می‌بینند و فشارهایی روی آنها هست. یک بخش مربوط به حقوق کارکنان دولت است که باید تلاش کنیم دچار مشکل نشوند، چرا که مشابه این وضعیت را در سال 74 هم داشتیم و کارمندان دولت با یک افت شدید درآمدی روبه‌رو شدند که باید تلاش کنیم این اتفاق رخ ندهد.

وی ادامه داد: اگر دولت در سال آتی به اهدافی که می‌خواهد برسد که بعید می‌دانیم برسد، نرخ بیکاری تغییر نمی‌کند، اما اگر نرسد، نرخ بیکاری بیشتر هم می‌شود.

وی اضافه کرد: ما لایحه حمایت از حقوق معلولان را تصویب کردیم، اما دولت چیزی برای آن تعریف نکرده است.
*ایرنا