کد خبر: ۲۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۰

روزنامه رای‌الیوم: رژیم صهیونیستی در مرز نابودی است

روزنامه فرامنطقه ای 'رای الیوم' با اشاره به گزارش مرکز مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو درباره بحران داخلی رژیم صهیونیستی، این رژیم را در مرز نابودی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این روزنامه که از لندن منتشر می شود، افزود ، آتشی در میان رژیم صهیونیستی افتاده است که به راحتی می تواند آن را به مرز نابودی بکشاند و این حقیقتی است که بیشتر صهیونیست ها از آن آگاهند.

رای الیوم با اشاره به گزارش مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی که هم اکنون در دفتر 'رووین ریولین' رئیس جمهوری رژیم صهیونیستی نیز موجود است، نوشت: چالش های پیش روی این رژیم اعم از چالش های داخل فلسطین مانند 'حماس' و'کرانه باختری' و چالش های خارجی مثل 'حزب الله لبنان' و سوریه و ایران این رژیم را به ورطه نابودی می کشاند.

روزنامه در پاسخ به این سوال که رابطه عقب نشینی آمریکا با جنگی که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند چیست، افزود: تنها یک پاسخ وجود دارد و آن این است که ترامپ قصد داشته پیش از آنکه تبدیل به یک قربانی شود همانند آنچه در دو روز پیش در 'منبج' برایش رخ داد، در پوشش سربازانش از آنجا بگریزد.

در ادامه گزارش رای الیوم آمده است: آنها می کوشیدند تا سوریه را ویران کنند اما اکنون این کشور به بزرگ ترین چالش منطقه در برابر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است که بنابر گزارش مرکز مطالعات امنیت اسرائیل قادر است وارد جنگ نظامی گسترده ای با این رژیم شود.
جنگی که در صورت وقوع تنها بین اسرائیل و سوریه نخواهد بود بلکه رژیم اشغالگر با ایران و سوریه و حزب الله لبنان در شمال و سازمان فلسطینی نوار غزه در جنوب و نیز انتفاضه در کرانه باختری درگیر خواهد شد.

بنابر گزارش رای الیوم، این دیدگاه زمانی قوت بیشتری می گیرد که می بینیم مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی که این گزارش را منتشر کرده است از سوی ژنرال های سابق ارتش و دیگر بازوهای امنیتی صهیونیست اداره می شود و رئیس آن نیز 'عاموس یدلین' رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی می باشد.

پیش از این مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در حالت شبه انفجار قرار دارد و با جرقه ای از سوی سوریه، لبنان و نوار غزه شعله ور خواهد شد.

از سوی دیگر 'یتسحاق بریک' کمیسر شکایات نظامیان رژیم صهیونیستی در گزارش سالانه خود فاش کرد که ارتش این رژیم در شرایط کنونی آمادگی برای جنگ ندارد و با بحران شدید فرمانده در صفوف بالای ارتش مواجه است.

بنابر آنچه در این گزارش آمده است: با وجود حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم اکنون ضعیف ترین حلقه خاورمیانه است و روز به روز به سمت سرنوشتی پیش می رود که آمریکا و دیگر کشورهای عربی حامی وی نمی توانند آن را از حرکت به سمت زوال بازدارند.
*ایرنا