کد خبر: ۲۴۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۸

سردترین شهر کشور معرفی شد

شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل با ثبت دمای ۱۹ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در ۲۴ ساعت گذشته تمامی شهرهای استان اردبیل به ویژه در ساعات بامداد و منتهی به صبح دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند.

کاهش محسوس دما در استان به حدی بود که بعد از شهرستان خلخال ساکنین شهرستان کوثر دمای زیر ۱۳ درجه را تجربه کردند و در اردبیل نیز دما به ۱۲ درجه زیر صفر رسید.

چنین کاهش محسوس دما در جنوب و مرکز اردبیل در شرایطی رقم خورد که ساکنین شمالی استان وضعیت متفاوتی را تجربه کردند تا دما در گرمی و بیله‌سوار در سردترین ساعات دو درجه زیر صفر ثبت شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر توضیح داد: با بررسی نقشه‌های هواشناسی تا پایان هفته جاری آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری بوده و در ساعات بامداد دما همچنان با کاهش محسوسی همراه خواهد شد.

دولتی‌مهر ادامه داد: از مهمترین پدیده‌هایی که در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود مه صبحگاهی در برخی مناطق به ویژه نواحی شمالی استان است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته جاری در ساعات روز افزایش تدریجی دما انتظار می‌رود، ادامه داد: شدت کاهش دما در نواحی مرکزی و جنوبی استان بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه کرد: برای روز دوشنبه آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعد از ظهر با وزش بادهای نه چندان تند نیز همراه خواهد شد.
*مهر