کد خبر: ۲۴۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۳

اتفاقی عجیب در جشنواره فیلم فجر

از اتفاقات جالب در جشنواره فیلم فجر حضور بازیگران و عوامل در آثار مشترک است و امسال هم این اتفاق در جشنواره به شکل جالبی افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ بهرام رادان در جشنواره سی و هفتم فجر سه فیلم دارد و بهرام دهقانی تدوینگر مطرح سینما پنج فیلم. رادان در فیلم‌های«آشفتگی»، «ایده اصلی» و «سونامی» بازی کرده و تدوین هر سه آن‌ها بر عهده بهرام دهقانی است.

رادان تاکنون دو سیمرغ برای «شمعی در باد» و «سنتوری» گرفته است و نام دهقانی هم با چهار سیمرغ در جمع رکورددارها قرار دارد. در کارنامه او سیمرغ تدوین «ابد و یک روز»، «قارچ سمی» و سیمرغ مشترک «آسمان زرد کم‌عمق» و «استرداد» دیده می‌شود. آخرین جایزه بهرام دهقانی در جشنواره سال پیش و به خاطر «عرق سرد» به دست آمد.

بهرام دهقانی با این پشتوانه تدوینگر سه فیلمی شده است که بهرام رادان در همه آن‌ها نقش اصلی بازی کرده: «آشفتگی» به کارگردانی فریدون جیرانی ،«ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی و «سونامی» نخستین فیلم بلند میلاد صدرعامی. در این میان دهقانی پیش‌تر دو بار با جیرانی در فیلم‌های«پارک‌وی» و « خفه گی» همکاری داشته است.

روزنامه هفت صبح: دهقانی فیلم ابوالحسن داودی یعنی «تقاطع» که رادان در آن بازی کرده است را هم تدوین کرده. این فیلم سال ۱۳۸۴ ساخته شد و حالا بعد از ۱۳ سال هر سه فیلم رادان توسط دهقانی در مرحله تدوین برای نمایش در جشنواره فجر است.

«متری شش و نیم» سعید روستایی و «بنفشه آفریقایی» مونا زندی حقیقی دیگر فیلم‌هایی هستند که با تدوین بهرام دهقانی پا به جشنواره امسال می‌گذارند. حالا باید منتظر ماند و دید نام کدام بهرام در جمع سیمرغی‌های جشنواره سی و هفتم قرار خواهد گرفت؟ دهقان، رادان یا هر دو؟