کد خبر: ۲۴۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۴

اتحادیه کسب و کار مجازی: به سایت «سکه ثامن» مجوز نداده‌ایم

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی در واکنش به برخی اظهارات در خصوص اعطای مجوز به سایت سکه ثامن گفت: ما هیچ جوازی به سایت سکه ثامن نداده ایم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سایت ثامن سال 95 فروش طلا به صورت آنلاین را آغاز کرد ، اما از چندین ماه قبل افرادی که در این سایت به خرید طلای آب شده و سکه مشغول بودند تمام سرمایه خود را از دست داده اند. شاکیان پرونده سکه ثامن که در حال حاضر

از مرز چهار هزار نفر گذشته اند، هر روز لا به لای اخبار رد پول های بربادرفته خود را دنبال می کنند.

آیت محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اخیرا در گفت و گویی پیرامون سایت سکه ثامن اعلام کرد که این مجموعه از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی جواز کسب دریافت کرده است.

اما رئیس اتحادیه کسب و کارهای مجازی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا این اظهارات را تکذیب کرد.
وی در عین حال اضافه کرد که اتحادیه طلا و جواهر تهران هم به این سایت مجوز نداده است و به واقع دهها اتحادیه طلا و جواهر در کشور فعالیت می کنند که مدیریت واحدی در این امر دیده نمی شود.

رضا الفت نسب همچنین گفت: مسئولان سایت سکه ثامن دو بار بابت دریافت جواز کسب از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی تقاضا دادند که به دلایل متعدد رد شد. اما متاسفانه آنها با دریافت یک جواز معمولی از اتحادیه طلا در یکی از شهرستان ها به ای- نماد مراجعه کردند که نماد اعتماد الکترونیکی بر خلاف قوانین به آنها اعطا شد و به همین واسطه توانستند درگاه، دریافت کنند.

الفت نسب افزود: اتفاقی که متاسفانه در سکه ثامن افتاد، این بود که افراد به صورت مجازی طلای آب شده خرید و فروش می کردند و چون این وبسایت طلایی به عنوان ذخیره نداشت، کلاهبرداری اتفاق افتاد.

او ادامه داد: مثلا من به عنوان خریدار بر اساس قیمت روز یک میلیون تومان در سایت خرید می کردم و می گفتم این مقدار طلا در سایت بماند چون می خواهم دو ساعت، دو روز یا دو ماه بعد آن را به فروش برسانم. در یک برهه زمانی، قیمت طلا به شدت بالا رفت، کسی که 500 میلیون طلا خریده بود، سرمایه اش در نوسانات به یک میلیارد تومان رسید و با توجه به این که طلایی ذخیره نشده بود، کاربران سایت بدون این که کالایی جا به جا شود، آن را خرید و فروش می کردند و به این صورت کلاهبرداری شد.

وی یادآور شد: بر اساس ماده 87 قانون نظام صنفی و آیین نامه ذیل آن، هر کسب و کار صنفی که بر بستر فضای مجازی فعال است، باید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مجوز دریافت کند تا فعالیت خود را ادامه دهد. اتحادیه روی موضوعاتی مانند فروش آنلاین طلا و کالاهایی از این دست حساسیت های ویژه خود را دارد و تحقیقات بیشتری در خصوص اعطای مجوز به این نوع کسب و کارها انجام می دهد. اما متاسفانه مسئولان سایت ثامن قانون را دور زدند.
*ایرنا