کد خبر: ۲۴۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

«بی‌تار» سال آینده اکران می‌شود

فیلم سینمایی «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی آخرین مراحل فنی را پشت سر می گذارد و برای اکران در سال آینده آماده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سیدحامد حسینی تهیه کننده «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی درباره آخرین وضعیت تولید این فیلم سینمایی به خبرنگار صبا عنوان کرد: در حال حاضر مراحل پست پروداکشن فیلم در حال انجام است و این موضوع را که فیلم می تواند در آرامش و فرصت کافی مراحل فنی خود را طی کند می توان به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به اینکه «بی تار» در مهر ماه کلید خورد و در حال حاضر ساخت موسیقی فیلم توسط تهمورس پورناظری درحال انجام است، بیان کرد: به دلیل اینکه بخش مهمی از فیلم درباره یک گروه موسیقی است، این بخش از مرحله فنی فیلم از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.

حسینی افزود: جلوه های ویژه «بی تار» نیز توسط ماکان خاکزاد در حال سپری شدن و صداگذاری نیز توسط حسین ابوالصدق در حال انجام است و تا ماه آینده فیلم آماده نمایش خواهدشد.

این تهیه کننده در پایان درباره زمان اکران فیلم نیز توضیح داد: اکران فیلم سینمایی «بی تار» در سال ۹۸ خواهد بود.

تمام لوکیشن های «بی تار» به کارگردانی جمیل رستمی در کردستان ایران و بخشی نیز در کردستان عراق بوده است.

مهدی پاکدل، مریم بوبانی، محیا دهقانی، تینو صالحی، سحر درویش، محمد لاریان، شهاب عباسیان، آریا راد و تعدادی بازیگر کُرد از بازیگرانی هستند در فیلم سینمایی «بی تار» نقش آفرینی کردند.

فیلمنامه این فیلم به نویسندگی مشترک جمیل رستمی و پژمان تیمورتاش با محوریت منطقه کردستان به نگارش درآمده است.

جمیل رستمی در کارنامه خود ساخت فیلم های سینمایی «ژانی گه‌ل»، «مرثیه برف» و «چشم» را دارد. «بی تار» چهارمین فیلم بلند این کارگردان محسوب می شود.
*صبا