کد خبر: ۲۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۸

نماینده‌های مجلس ایران به لندن سفر می‌کنند

چهار نماینده پارلمان انگلیس که به تازگی به ایران سفر کرده بودند، سه‌شنبه شب گزارشی از سفر خود به تهران ارائه کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، تعدادی از نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرده‌اند که طی چند ماه آینده هیئتی متشکل از نمایندگان مجلس ایران به لندن سفر می‌کند.

به گفته این نمایندگان، این تصمیم در سفر اخیر هیئت پارلمانی انگلیس به تهران اتخاذ شده است. «جرمی کوربین» نماینده حزب کارگر که در قالب این هیئت به تهران سفر کرده بود، به رویترز گفته است: «ما رسما مجلس ایران را دعوت کردیم و آن‌ها هم رسما پذیرفتند.»

ایران و انگلیس از سال 2011 به بعد روابط دیپلماتیک خود را به پایین‌ترین سطح رساندند. بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران، طرفین بر سر ارتقا گام به گام و متقابل روابط توافق کرده‌اند. در اولین گام طرفین کاردار غیرمستقر تعیین کرده‌اند و قرار است این ارتباط در آینده ارتقا بیاید.

4 نماینده‌ای که از جانب پارلمان انگلیس به تهران سفر کرده بودند، امشب با حضور در نشستی با موضوع این سفر که در مجلس عوام برگزار شد، توضیحاتی را ارائه کردند. آن‌ها اعلام کردند که در این سفر از ساختمان سفارت انگلیس در تهران نیز که فعلا تعطیل است، بازدید کرده‌اند.

«جک استراو» وزیر خارجه اسبق و نماینده کنونی پارلمان که او هم همراه این هیئت به تهران سفر کرده بود، با اشاره به «پنجره دیپلماسی» کنونی، به دولت این کشور توصیه کرد که بازگشایی سفارت در تهران را جزو اولویت‌های خود قرار دهد.

وی تصریح کرد که چنین اقدامی می‌تواند حتی با وجود تحریم‌ها به گسترش روابط تجاری ایران و انگلیس می‌انجامد. وی گفت دیگر کشورهای اروپایی از الان گسترش روابط اقتصادی با ایران را آغاز کرده‌اند.

این نماینده‌ها همچنین در مورد تحولات سوریه نیز تأکید کرده‌اند که مسئله سوریه بدون نقش‌آفرینی ایران حل نمی‌شود.