کد خبر: ۲۴۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸

بیش از 5800 ماموریت امدادی از ابتدای طرح امداد و نجات زمستانی تا کنون

 رییس سازمان امداد و نجات اقدامات امدادگران از ابتدای طرح امداد و نجات زمستانی تا کنون را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مرتضی سلیمی با بیان اینکه طرح امداد ونجات زمستانه جمعیت هلال احمر از ۲۲ آذر ماه آغاز شده و تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد، گفت: در مجموع به مدت ۹۲ روز و با بکارگیری ۴ هزار و ۴۲۵ نفر - روز نیروی عملیاتی به صورت سراسری و با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس راهور، اورژانس، راهداری و.... اجرا می‌شود.

وی گفت: در این مدت یک هزار و ۲۴۵ پایگاه امداد و نجات شامل ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۶۸۶ پایگاه سیار، به صورت شبانه روزی با استفاده از یک هزار و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی ویژه عملیاتی (آرگو) و پشتیبانی توسط ۲۴ فروند بالگرد و یک هزار و ۳۲۸ دستگاه خودروهای کمک‌دار در طول زمستان ۹۷، خدمات امدادی مورد نیاز را به هموطنان ارائه می‌کنند.

سلیمی در تشریح عملیات و خدمات امداد و نجات در طرح زمستانه ۱۳۹۷ از ۲۲ آذر ماه تا ۲۰ بهمن گفت: طی این مدت ۵۸۲۹ مورد مأموریت امداد و نجات صورت گرفته که حوادث ترافیکی، ۵۲ درصد از مأموریت‌های امداد و نجات را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین ۱۴ درصد از مأموریت‌ها مربوط به حوادث جوی شامل سیل، برف و کولاک و… بوده است.

بنابر اعلام جمعیت هلال احمر، وی افزود: طی این مدت به ۷۳۳۱۲ نفر امدادرسانی شده که ۸۵ درصد آن مربوط به حوادث جوی است. ۸ هزار و ۵۱۸ تن از افراد در راه مانده و آسیب دیده نیز اسکان اضطراری داده شدند. ۸۴۹ دستگاه چادر نیز برپا شد.

به گفته وی، طی این مدت ۹۶۵۰ تخته پتو، ۲۷۵۱ تخته موکت، ۷۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۸۱۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ بطری آب معدنی، ۱۳۱۷۹ قوطی کنسروجات ۴۸۰۰ قرص نان و سایر اقلام غذایی و زیستی میان حادثه دیدگان توزیع شده است.
*ایسنا