کد خبر: ۲۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

ماجرای قبر‌های بارکددار در بهشت زهرا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در واکنش به انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع تجهیز قبرستان برخی کشورهای اروپایی به بارکد، گفت: این موضوع یک سال است که در بهشت زهرا اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: اخیرا عکس قبرهای بارکدداری از کشور سوئد در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بارکد دارند و می‌شود در خصوص زندگینامه شخص فوت شده به وسیله آن بارکد اطلاعاتی کسب کرد.

وی افزود: جالب است بدانید این کار دوسالی هست که در بهشت زهرای تهران انجام می‌شود و ما نام آن را یادکده گذاشته ایم.

سعید خال توضیح داد: ما در گام اول، برای برخی شهدای بهشت زهرا و بویژه قهرمانان دوران دفاع مقدس این طرح را اجرایی کردیم؛ قهرمان هایی که ضروری بود نسل جوان با رشادت ها و دلاوری های آن ها آشناتر شوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: بر اساس این طرح، این سنگ قبرها را به بارکدخوان مجهز کردیم و با مراجعان می توانند با اسکن تلفن همراه، بهه خلاصه ای از زندگی نامه و تصاویر این شهید دسترسی پیدا کنند. در واقع آن ها از طریق این بارکد، به سایت مورد نظر هدایت و مشخصات لازم را دریافت می کنند.

خال با بیان این مطلب که این طرح مورد استقبال خانواده شهدا و جوانان علاقه مند قرار گرفته است ادامه داد: ما بر آن شدیم که در دو سه ماه اخیر قطعه هنرمندان را هم به این بارکدها مجهز کنیم. در این قطعات، فرهیختگان و بزرگان آرمیده اند و مراجعه کننده بسیاری دارند.

وی افزود: مراجعه کنندگان و حتی گردشگران داخلی و خارجی که علاقه مند به زندگی این هنرمندان هستند می توانند با استفاده از تلفن همراه خود از زندگی نامه و تصاویر این هنرمندان آگاه شوند.

وی گفت: طرح آینده ما نیز این است که این موضوع را در قطعات نام آوران و ورزشگاران و... اجرایی کنیم.

خال در خاتمه گفت: همچنین امکان اجرای این طرح برای همه شهروندان مهیاست و علاقه مندان می توانند این موضوع را برای متوفیان خود اجرایی کنند.