کد خبر: ۲۴۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

پاکستان، گروهک «جندالله» را ممنوع‌الفعالیت کرد

دولت پاکستان ضمن انتشار جدیدترین فهرست گروه‌های ممنوع‌الفعالیت تعداد این گروه‌ها را به ۶۷ رساند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از داون نیوز: تعداد گروه‌های ممنوع الفعالیت در پاکستان که در لیست سیاه دولت نیز قرار گرفته‌اند به ۶۷ رسید.

در تازه‌ترین لیست منتشر شده یکی از گروه‌های خیریه یمنی که به همکاری و ارتباط با القاعده متهم است نیز به فهرست سیاه دولت پاکستان اضافه شده است.

دولت پاکستان در اقدامی ارزنده گروه تروریستی جندالله را نیز به جرم اجرای عملیات‌های تروریستی در خاک کشورمان ممنوع‌الفعالیت دانسته و برخورد با آن را در دستور کار خود قرار داد.

از سوی دیگر گروه‌های افراط گرایی، چون «لشکر جهنگوی، لشک طیبه، سپاه صحابه» و هم چنین «سپاه محمد، تحریک جعفریه» و.. از سال‌ها قبل در این فهرست قرار دارند.

در دوران حکومت پرویز مشرف ده‌ها گروه مذهبی که به افراط گرایی متهم بودند وارد این فهرست شده و اجازه فعالیت‌های خود را از دست دادند.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان نیز از سال ۲۰۰۸ وارد این فهرست شد و نیرو‌های نظامی پاکستان اجازه برخورد بدون مماشات با آن را پیدا کردند.

پس از دوران پرویز مشرف تعداد گروه‌هایی که ممنوع الفعالیت شدند کمتر شد و در سال ۲۰۱۵ داعش نیز به این لیست اضافه شد.

اینک با اضافه شدن گروه تروریستی جندالله به فهرست گروه‌های ممنوع الفعالیت در پاکستان انتظار می‌رود برخورد با اعضای این گروهک شدت پیدا کند.

گروهک تروریستی جند الله به سرکردگی «عبدالمالک ریگی» عملیات‌های تروریستی مختلفی در خاک کشورمان انجام داده و د‌هها تن از هموطنانمان را به شهادت رسانده است.

پاکستان پیش از این برخورد سختی با عوامل این گروهک انجام نمی‌داد، ولی اینک با ممنوع شدن فعالیت‌های آن در پاکستان شرایط برای تروریست‌های این گروه سخت‌تر می‌شود.
*تسنیم