کد خبر: ۲۴۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۷

«آری» فرانسوی‌ها به برگزاری همه‌پرسی

تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که اکثر فرانسوی‎ها از ایده برگزاری همه‌پرسی در راستای فرونشاندن بحران جلیقه‎زردها حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ نظرسنجی انجام شده از سوی «ژونال دو دیمانش» حاکی از آن است که سه چهارم مردم فرانسه از ایده برگزاری همه پرسی در ماه میلادی آینده استقبال می‌کنند.

گفتنی است هفته گذشته این رسانه فرانسوی گزارش داد که امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور قصد دارد در تاریخ ۲۶ ماه میلادی می (۵ خرداد ۹۸) همزمان با برگزاری انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، همه پرسی در راستای فرونشاندن بحران جلیقه‌زردها برگزار کند.

اکنون ژورنال دو دیمانش می‎گوید ۷۳ درصد مردم فرانسه با این همه‌پرسی موافق هستند حال آنکه ۲۷ درصد نیز با برگزاری آن مخالفت می‌کنند.

البته هنوز مشخص نیست سوالی که در این همه‌پرسی مطرح می‎شود؛ چه خواهد بود.

در میان موافقین همه‌پرسی درباره تاریخ دقیق برگزاری آن نیز اختلاف‌نظر وجود دارد و تقریباً ۵۰ درصد از آنها می‎گویند که این اقدام باید به موعد دیگری طی سال جاری میلادی موکول شود.

اما در مجموع، حدود ۵۷ درصد از موافقین نظرسنجی بر این باورند که بهتر است این اقدام طی ۳ و نیم ماه آینده برگزار شود.

گفتنی است روز گذشته در سیزدهمین شنبه سیاه، بیش از ۱۲ هزار فرانسوی در اعتراض به سیاست‎های اقتصادی دولت ماکرون به خیابان‌ها آمده و خواستار استعفای وی شدند.
*مهر