کد خبر: ۲۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۰

جهانگیری: انقلاب ایران بزرگترین اتفاق قرن ۲۰ است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین اتفاق قرن بیستم است، بیان کرد: سختی ها و مشکلات را قبول داریم اما راه پیش رو روشن است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اسحاق جهانگیری عصر یکشنبه در جریان افتتاح برخی پروژه ها در شهر شیراز بیان کرد: انقلاب اسلامی را می توان بزرگترین اتقاق قرن بیستم دانست.

وی گفت: کشور پر عظمتی مثل ایران وارد یک دوره جدیدی شد و زندگی جدیدی صورت گرفت و به فضل الهی ۴۰ سال سربلندی رقم خورد.

جهانگیری گفت: مقامات آمریکایی تصور می کرد امسال پایان کار جمهوری اسلامی است و خودشان را برای این موضوع آماده کرده بودند اما از آنجایی که ما مردم بزرگی و رهبر هوشمندی داریم با فضل الهی اوضاع جوری رقم خورد که آمریکایی ها یک بار دیگر مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: طبیعی است که در سالگرد انقلاب آنچه گفته می شود دستاوردهای انقلاب اسلامی است اما این به معنا نیست که مردم مشکلات ندارند و ما دقیقا اطلاع داریم که شرایط سخت و خطیری وجود دارد و البته مکرر گفتم که به معنای بن بست نیست بلکه به معنا این است که از دل این شرایط سخت، فرصت های جدید برای عبور از تنگناها ایجاد کنیم.

وی گفت: خداوند این توفیق را می دهد که مشکلات را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید اعتماد مردم را بازسازی کرد، گفت: ضعف ها را اعتراف می کنیم، گاهی تصمیمات اشتباهی گرفتیم اما نیت این بوده که تصمیمات در جهت حل مشکلات و کمک به پیشرفت امور باشد و مردم ایران حتما به بزرگی خودشان تحمل می کنند.

وی گفت: مهم این است که انقلاب کارهای بزرگی انجام داده، راه پیش رو روشن است و هیچ افق تیره و تاری وجود ندارد. ما در منطقه پر آشوبی قرار گرفتیم اما از ثبات برخوردار هستیم.

جهانگیری گفت: امروز همه قبول دارند ایران لنگر ثبات است اما برخی از همسایگان ما کج فهم هستند و باید گفت اگر خدشه ای به امنیت ایران وارد بشود اینها هیچ امنیتی نخواهند داشت و ایران نیز دوست دارد ثبات و امنیت در منطقه فراهم باشد.

وی بیان کرد: در چنین منطقه ای ما امروز ثبات، آرامش و مسیر پیشرفت را دنبال می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: کارهایی که در گوشه و کنار کشور صورت گرفته کارهای خیلی خوب و بزرگی است.

جهانگیری با اشاره به درخواست استاندار فارس برای بررسی وضعیت استان فارس، قول داد در فرصت کافی به این استان سفر کند و گفت: فارس استان پر ظرفیتی است. استانی است که قادر است مشکلات خود و هم مشکلات دیگر استان ها را حل کند و در راس این ظرفیت ها نیروی انسانی است که می تواند در منطقه تحول جدی به وجود بیاورند.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فارس مسیر توسعه خودش را در بخش های مختلف دنبال کند، افزود: راجع به مسئله کشاورزان و استمهال وام هایشان مصوبه داریم و باید مشکلات را بررسی و برطرف کنیم از طرفی می دانیم که کشاورزان اگر خوب تولید کنند حتما وام هایش را پس داده و وام جدید می گیرند از این رو حتما کمک خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به زیرساختهای استان نیز گفت: آزادراه اصفهان در حال پیگیری هستیم که در سال ۹۸ تکمیل شود و راه آهن شیراز به بوشهر نیز فاینانس آن از چین تصویب شد اما باید پیگیری شود ولی باید در نظر داشت که این موضوع زمان بر است.

جهانگیری گفت: آب آشامیدین شهر شیراز دغدغه بزرگی بود که قول دادیم شورای عالی آب اختصاصی به مسئله آب استان و تالاب ها رسدیکی کند .

معاون اول رئیس جمهور گفت: این دغدغه های جدی است که تالاب ها را نباید بگذاریم که به تهدید کننده سلامت مردم تبدیل شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرق شهرداری ها با دستگاه دولتی این است که ادارات با بودجه دولتی کار می کنند اما شهرداری باید خودش پول را تامین کند و این پول درآوردن کار سختی است .باید برای شیراز آنقدر کار شهری انجام دهیم که در راس شهرهای ایران باشد از این رو عقب افتادگی ها حتما باید جبران شود.

وی از شهرداران کلانشهرها برای حوزه پیگیری ساخت و توسعه مترو تقدیر کرد و گفت: در سال و یا در دولت گذشته ۲ میلیارد دلار از دولت اختصاص دادیم که واگن برای کلانشهرها خریداری شود که یک سهمی به شیراز تعلق بگیرد و سهمی از تهران هم در نظر گرفتیم که در این صورت ظرفیت مسافرهای تهران تا دو برابر افزایش پیدا کند.

جهانگیری گفت: الان اوراق مشارکتی که در دولت به دست مردم می دهیم به خزانه اعلام شده روز قبل سررسید پرداخت شود تا مردم خوش حسابی دولت را مشاهده کنند تا چنانچه دفعه دوم از مردم دعوت شد تصور کنند که با دولت خوش حساب طرف هستند.

وی با اشاره به دعوت از شهردارهای کلانشهرها در جلسه اخیر، گفت: در این جلسه سعی می شود مشکلات این شهرداران برطرف شود.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه سخنان خود از امام جمعه شیراز بابت فعالیت هایی که صورت داده تقدیر و تشکر کرد.
*مهر