کد خبر: ۲۴۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۵۰

ادعای ضرغامی: وزرا به رهبری گفته اند که پیوستن به FATF مشکلی را حل نمی‌کند / برخی در بیت المال غوطه می‌خورند و کاخ می‌سازند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از وزرا نامه سرگشاده در خصوص FATF به رهبر معظم انقلاب بنویسند، مقام معظم رهبری از آن‌ها پرسیدند که آیا پذیرش این کنوانسیون مشکلی را حل می‌کند، آن وزرا پاسخ دادند که نه، پیوستن به FATF مشکلی را حل نمی‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از وزرا نامه سرگشاده در خصوص FATF به رهبر معظم انقلاب بنویسند، مقام معظم رهبری از آن‌ها پرسیدند که آیا پذیرش این کنوانسیون مشکلی را حل می‌کند، آن وزرا پاسخ دادند که نه، پیوستن به FATF مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی در بیت المال غوطه می‌خورند و کاخ‌ها را می‌سازند، ولی خود را خادم در نظام جمهوری اسلامی می‌نامند، گفت: همان مردمی که به وضعیت موجود کشور اعتراض دارند، به راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌روند و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

عزت الله ضرغامی شامگاه یکشنبه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان با اشاره به توطئه‌های دشمنان اظهار کرد: هر کدام از این توطئه‌ها می‌توانستند که یک انقلاب را از بین ببرند.ضرغامی: برخی از افرادی که اکنون در دولت قرار دارند، در دولت پیشین می‌گفتند که ۹۰ درصد مشکلات مرتبط به مدیریت است و تاثیر تحریم‌ها ۱۰ درصد است.

وی ادامه داد: در انقلاب مصر شاهد بودیم که تکبر رهبران آن انقلاب و انحراف آن‌ها از مسیر انقلاب باعث سرنگونی آن شد و در نهایت یک طاغوت دیگر در مصر بر سر کار آمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایران امروز به هیچ وجه با ایران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، جمهوری اسلامی ایران به الهام بخشی برای کشورهای دیگر تبدیل شده و کشورمان در معادلات منطقه و جهان تاثیرگذار است.

ضرغامی مردم را دارای مشکلات دانست و تصریح کرد: فضای مجازی را نباید برای بی بند و باری خواست، باید از این فضا برای رساندن کالاهای اساسی برای مردم استفاده کرد، ایستادن در صف گوشت در هوای سرد در این روزها شان مردم ایران نیست، این مشکلات ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

وی ادامه داد: برخی در بیت المال غوطه می‌خورند و کاخ‌ها را می‌سازند، ولی خود را خادم در نظام جمهوری اسلامی می‌نامند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی از وزرا نامه سرگشاده در خصوص FATF به رهبر معظم انقلاب بنویسند، مقام معظم رهبری از آن‌ها پرسیدند که آیا پذیرش این کنوانسیون مشکلی را حل می‌کند، آن وزرا پاسخ دادند که نه، پیوستن به FATF مشکلی را حل نمی‌کند.

ضرغامی سابقه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را 40 سال دانست و تصریح کرد: برخی از افرادی که اکنون در دولت قرار دارند، در دولت پیشین می‌گفتند که 90 درصد مشکلات مرتبط به مدیریت است و تاثیر تحریم‌ها 10 درصد است.

وی ادامه داد: این دولت افتخار خود را کاهش نرخ تورم می‌دانست، ولی در سال جاری شاهد بودیم که قیمت کالاهای مختلف به صورت لحظه ای در مغازه‌ها تغییر می‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: همان مردمی که به وضعیت موجود کشور اعتراض دارند، به راهپیمایی 22 بهمن می‌روند و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند، مردم از انقلاب که نتیجه خون شهدا است، حفاظت می‌کنند، انقلاب در برابر ابرقدرت‌ها ایستاده است.

ضرغامی با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار کرد: این فضا یک فرصت برای انقلاب اسلامی است، اما سطحی نگری در فضای مجازی رواج زیادی دارد، به همین دلیل اگر انسان تحقیق نکند، گرفتار اطلاعات غلط در این فضا می‌شود، دشمنان کشورمان هزینه‌های زیادی برای فضای مجازی کردند تا در این فضا با جمهوری اسلامی بجنگند.

وی ادامه داد: باوجود تمام مشخصات، شاخص‌های مختلف کشورمان در نظام جمهوری اسلامی با رژیم طاغوت قابل مقایسه نیست، پیش از پیروزی انقلاب تنها 6 درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها زن بودند، ولی این عدد در نظام جمهوری اسلامی به 44 درصد رسید، با این وجود دشمنان می‌گویند که زنان در نظام اسلامی در بند شدند در حالی که رژیم طاغوت از زنان به عنوان ابزار ابتذال استفاده می‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در برخی از فیلم‌های جشنواره فجر به دلیل بی توجهی وزارت ارشاد به ارزش‌های دینی حمله شد، اما در همین جشنواره شاهد بودیم که یک زن مذهبی فیلمی ساخت که مورد توجه همه قرار گرفت.

ضرغامی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: غرب مدعی آزادی بیان است، ولی شاهد بودیم که کشورهای غربی شبکه‌های صدا و سیما را از ماهواره‌های مختلف حذف کردند، این کار به دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا بود، ولی در مقابل شاهد بودیم که شبکه‌های ماهواره ای غربی به صورت مستقیم آشوب‌ها را هدایت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با فشارهای اقتصادی تلاش می‌کنند که مردم را از نظام اسلامی جدا کنند، ولی مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان خواهند داد که با نظام اسلامی هستند و این رابطه گسسته نمی‌شود.
*فارس