کد خبر: ۲۴۹۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۷

همه چیز درباره تیک آبی اینستاگرام

تیک آبی در اینستاگرام به این معناست که صفحه موردنظر جعلی نبوده و به همان شخص تعلق دارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این موضوع توسط اینستاگرام تایید شده و به این ترتیب می‌توانید از بابت اصلی بودن صفحه خیالتان راحت باشد. تیک آبی اینستاگرام را معمولا در صفحه افراد مشهوری مثل خواننده‌ها، بازیگران، سیاستمداران یا گاهی برندهای خاص کالا می‌توانید ببینید. به این ترتیب اگر قصد خرید از این صفحه‌ها را نیز داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که صفحه اصلی است.

چگونه تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنیم؟
با این‌که تیک آبی اینستاگرام مدت‌هاست که در این شبکه اجتماعی و در صفحات به‌خصوصی وجود دارد؛ اینستاگرام مدتی پیش قابلیت درخواست برای دریافت تیک آبی را اضافه کرد. اگر یک صفحه بیزینس یا حتی شخصی دارید کافی‌است وارد اکانت اینستاگرام خود و سپس بخش Settings شده و Request Verification را انتخاب کنید. در این بخش باید نام کاربری، نام کامل،‌ لقب و همچنین تصویری از کارت شناسایی خود را وارد کنید. برخلاف توییتر، اینستاگرام جایی برای توضیحات اینکه چرا به تیک آبی نیاز دارید را در این فرم نیاورده است، در عوض باید دسته‌بندی نوع اکانت خود را از میان موارد زیر انتخاب کنید: رسانه، خبرگزاری، ورزشی، دولتی، موسیقی، حوزه مُد، سرگرمی، وبلاگ‌نویس، اینفلوئنسر، کسب‌وکار، برند یا سازمان و سایر موارد. توجه کنید که پر کردن این فرم به‌هیچ‌وجه تضمینی برای دریافت تیک آبی نیست و اینستاگرام فقط به افراد خاصی تیک آبی را اعطا می‌کند.

شاخص: اکانت شما باید فرد یا یک برند شاخص و مشهور باشد. اینستاگرام درخواست تیک آبی افرادی را بررسی می‌کند که نام آنها نسبتا شهرت داشته و در اینترنت جست‌وجو می‌شود. گفتنی است محتوای تبلیغاتی به‌عنوان منبعی برای اعتبار کاربر یا برند محسوب نمی‌شود.

معتبر: اکانت شما باید نماینده یک شخص واقعی یا یک کسب‌وکار و برند ثبت شده باشد.

منحصربه‌فرد: اکانت شما باید تنها نماینده شخص یا برند در اینستاگرام باشد. به ازای هر شخص یا کسب‌وکار اینستاگرام تنها به یک اکانت تیک آبی اضافه می‌کند؛ به استثنای صفحات در زبان‌های مختلف برای مناطق مختلف جغرافیایی. اینستاگرام همچنین اکانت‌های مربوط به علاقه‌مندی‌های عمومی مثل جوک،‌ لطیفه و کلیپ‌ها و میم‌ها را وریفای نمی‌کند.

کامل: اکانت شما باید عمومی (پابلیک) بوده و دارای بیوگرافی، تصویر پروفایل و حداقل یک پست باشد. پروفایل شما نباید شامل لینک به سایر شبکه‌های احتماعی باشد.

اقتصاد آنلاین: در مورد رابطه بین تایید هویت در فیس‌بوک و اینستاگرام، این شرکت می‌گوید: تمام صفحات وریفای شده فیس‌بوک به‌صورت خودکار واجد شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام نیستند. در حال‌حاضر «تنها اکانت‌های اینستاگرامی واجد دریافت تیک آبی هستند که احتمال جعل هویت آنها زیاد است.» پس از اینکه درخواست تیک آبی را ثبت کردید وقتی اینستاگرام درخواست شما را بررسی کرد نتیجه را از طریق یک اعلان در اپلیکیشن به اطلاع شما می‌رساند.