کد خبر: ۲۴۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۴

مادورو: ترامپ می‌خواهد ونزوئلا را استعمار کند

رئیس‌جمهور ونزوئلا با بیان اینکه بحران این کشور توسط دولت آمریکا و همپیمانان غربی آن ایجاد شده است، گفت که دونالد ترامپ می‌خواهد منابع طبیعی ونزوئلا را غارت کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگوی خود با شبکه المیادین که چهارشنبه شب بخشی از آن منتشر شده است، تاکید کرد که ترامپ می‌خواهد بر کشور ونزوئلا و منابع طبیعی آن سیطره یابد.

مادورو با بیان اینکه بحران ونزوئلا ساخته و پرداخته آمریکا با حمایت کشورهای غربی است، اظهار داشت که دولت آمریکا استعمار ونزوئلا را می‌خواهد.

وی تاکید کرد که بحران ونزوئلا پیچیده است و هدف از مطرح شدن داستان «دخالت بشردوستانه» سیطره بر این کشور است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تشریح کرد: ما سال‌هاست که با تجاوزات امپریالیسم آمریکایی دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما اکنون با بزرگترین نوع آن مواجه هستیم.نمی توان ادعا کرد که مادورو سلاح کشتار جمعی دارد تا همان کاری که با عراق کردند، با کشور ما بکنند.

وی تاکید کرد که کاراکاس با وجود مخالفان مشکلی ندارد، اما با این مشکل دارد که رهبران آنها همچون عروسک خیمه شب بازی هستند و تنها در راستای تامین منافع آمریکا و رئیس جمهور آن فعالیت می‌کنند.

مادورو گفت: خوان گوایدو(رهبر اپوزیسیون) بر این باور است که سیاست همچون بازیچه‌ای است که با آن می‌توان قانون اساسی کشور را نقض کرد. گواید دیر یا زود در برابر عدالت قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ترامپ در کل چیزی از جهان به خصوص کشور ونزوئلا سر در نمی‌آورد و به اعتقاد من در واشنگتن کسانی هستند که او را فریب می دهند.

مادورو همه ملت‌های جهان به خصوص ملت‌های عربی و اسلامی را به حمایت از کشورش فراخواند و گفت که ونزوئلا امروز به همه درس مقاومت در برابر امپریالیسم آمریکایی را می‌دهد.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت که کاراکاس از حمایت ثابت چین، روسیه، ترکیه و ایران و از هرگونه حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی برخوردار است.

وی ضمن اعلام حمایت از مساله فلسطین گفت که کشورش هرگز از دست از مساله فلسطین دست نخواهد کشید.

رئیس جمهور ونزوئلا افزود: ما با حزب الله رابطه نداریم اما به عنوان یک قدرت سیاسی به آن احترام می‌گذاریم. حزب الله بیانیه‌ای برای همبستگی با انقلاب بولیواری و ونزوئلا صادر کرده بود که بابت آن تقدیر و تشکر می‌کنیم.
*فارس