کد خبر: ۲۴۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۶
سرلشکر باقری:

گروهکی که در پاکستان مستقر است، با پول عربستان و امارت تجهیز می شود / این گروهک در کشور ما اقدام تروریستی انجام می دهد / حتما آتش انتقام ایران آنها را خواهد سوزاند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات بزدلانه دشمنان بی پاسخ نخواهد ماند و این اقدامات زبونانه از آتش خشم ملت در امان نیست.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روزهای اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: تحرکات بزدلانه دشمنان بی پاسخ نخواهد ماند و این اقدامات زبونانه از آتش خشم ملت در امان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سردار سرلشکر محمد باقری روز دوشنبه در جمع کارکنان نیروهای مسلح قم در حسینیه ثارالله سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) این استان، تاکید کرد: گروهکی در پاکستان مستقر، آموزش و سازماندهی و با پول عربستان و امارت تجهیز می شده و درکشور ما اقدام تروریستی انجام می دهند که باید این تروریست های بزدل بدانند که حتما آتش انتقام ملت ایران آنها را خواهد سوزاند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در برابر انواع تهدید به خوبی ایستاده و خواهد ایستاد تاکید کرد: اگر رزمندگان ما روزی با تجاوز صدام بعثی بخشی از سرزمین های خود را از دست داد و در آستانه اهواز با متجاوزان می جنگید امروز نه تنها مرزهای امن و حریم مرزی کشور امنیت کامل دارد بلکه مراکز تهدیدگر را در صدها کیلومتر دورتر از کشور سرکوب می کند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مقایسه سرنوشت سرکردگان متجاوز حزب بعث با امام(ره) و ملت بزرگ ایران اسلامی گفت: ایران باشکوهتر از گذشته با افتخار از شهدا و امام و تاریخ خود یاد می کند.

وی ادامه داد: منافقانی که 17 هزار تن از مردم ما را به خاک و خون کشیده اند امروز به دریوزگی در اروپا افتاده و باید برای خوش خدمتی به آنها جاسوسی کرده و به مزدوری وجاسوسی خود افتخار می کنند تا دشمنان این ملت را تحریک به تهدید و فشار ملت ایران کنند.

** کسی جسارت تجاوز و تهدید نظامی ایران را ندارد
سرلشگر باقری دربخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بعد از حمله آمریکا به افغانستان و عراق، آمریکا به مدت یک دهه طور مستقیم ایران را تهدید کرد ولی این ملت با رهبری رهبر معظم انقلاب و جان فشانی نیروهای مسلح درمقابل آنها ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه کسی جسارت تجاوز و تهدید نظامی ایران را ندارد، گفت: دشمن دست از دشمنی خود برنداشته و همواره تهدید کرده ولی می داند هزینه تهدید نظامی و حمله به جمهوری اسلامی بسیار بیشتر از فایده اندک آن است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال قدرت نمایی و تهاجم کوتاه مدت و بدست آوردن پیروزی بزرگ با ایجاد ضربه ناگهانی کوتاه مدت است و چنین چیزی در جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست چرا که همه نیروهای مسلح در میدان هستند ادامه داد: دشمن باید سنگر به سنگر و نفر به نفر تلفات بدهد تا بتواند احیانا تخته سنگی را تصرف کند به همین دلیل به تهدیدات فرهنگی، روانی، سایبری و اقتصادی روی آورده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنانش بیانیه گام دوم ابلاغی رهبر معظم انقلاب را بیانیه ای نورانی، عمیق و چراغ راه آینده انقلاب دانست گفت: بر اساس این بیانیه، مردم با درک وضعیت گذشته و شناخت ضرورت های پیشرو با صبر، استقامت، ایستادگی و پایداری مسیر آینده انقلاب را ادامه خواهند داد.

** مردم با حضور درراهپیمایی 22 بهمن پاسخ دندان شکنی به دشمنان دادند
وی درادامه با اشاره به برگزاری باشکوه چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: حضور پر شکوه و بی نظیر ملت ایران در این راهپیمایی در حالی است که آنان با فشار سنگین اقتصادی و عملیات روانی دشمن مواجه بودند، ولی با بصیرت و آگاهی و درک بی نظیر انقلابی در صحنه حضور یافتند و پاسخ دندان شکنی به دشمنان انقلاب دادند.

سرلشگر باقری گفت: این بصیرت که ملت ما در کنار همه انتظاراتی که از نظام و حاکمیت دارند، در هنگامی که می بینند کشور زیر فشار دشمنان و جهانیان قرار دارند، رفتار شایسته و پرشکوهی را از خود نشان می دهند،از بصیرت، آگاهی و درک موقعیت توسط آنان است که باید قدردان آن بود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن وظیفه همه مسئولان کشور را سنگین تر کرد افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز وظیفه سنگین تری در زمینه های دفاعی و امنیتی به دوش دارد و باید این امنیت را که با مجاهدت ایثارگران ایجاد شده، حفاظت و حراست کرد.

** برادری و همدلی نیروهای مسلح کشور بی نظیر است
سرلشگر باقری، برادری و همدلی میان نیروهای مسلح کشور را بسیار زیاد و بی نظیر دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر و نعمتی الهی به ملت بزرگ اسلام است که پس از 14 قرن مجاهدت علما و تقدیم شهیدان بسیار رقم خورد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قدر انقلاب اسلامی را مستضعفان و مسلمانان مظلوم کشورهای دیگر می دانند گفت: مسلمانان و مستضعفان سایر کشورها بار سنگین حقارت از نظر وابستگی، استعمار و استثمار مستکبران را تحمل می کنند و آنهایی که در میدان مبارزه قرار می گیرند متحمل شکنجه های بسیاری می شوند و این برکتی می باشد که در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: هر میزان دشمنی دشمنان با انقلاب اسلامی افزایش یابد، درک اهمیت این انقلاب برای ما بیشتر و به همان اندازه وظیفه ما نیز برای دفاع از انقلاب اسلامی سنگین تر می شود.
وی با یادآوری شکست های متوالی ایران در طول تاریخ و جداسازی سرزمین های بزرگی از کشور ، گفت: امام راحل و شهیدان با کار بزرگ خود، کشور را به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رساندند.

** استقلال و آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد
سرلشگر باقری با تاکید بر اینکه از نظر استقلال و برخورداری از آزادی واقعی ملت ایران نمونه ای در جهان ندارد تاکید کرد: حفاظت از این نعمت ابعاد گوناگون دارد و وظیفه نیروهای مسلح در بعد دفاعی و امنیتی مهمترین بُعد در زمینه حراست از انقلاب و تمامیت ارضی کشور در زمین، هوا و دریا و برقراری امنیت پایدار و ثبات در کشور است که اینها ماموریت های سخت و سنگینی می باشد.

وی گفت: مستکبران دنیای کنونی با در اختیار داشتن زور و امکانات و فناوریهای روز دنیا با استفاده از دست نشانده های خود در منطقه و برخی حکام مرتجع منطقه، کشور ایران را تحت فشار قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه تهدیدات و دشمنی ها با نظام جمهوری اسلامی در 40سال گذشته با وجود همه تنوع ها، هیچگاه قطع نشده است گفت: ناامنی های مرزی و مناطق پیرامونی کشور، کودتا، مواجه به تروریسم به صورت گسترده، مواجهه با جنگ همه جانبه هشت ساله از جمله توطئه هایی بود که در طول سال های گذشته پشت سر گذاشتیم.

** نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی درادامه با بیان اینکه نباید در مقابل تهدیدات دشمن واهمه داشت، گفت: به طور قطع پیروزی و نصرت الهی با ملت ایران است چرا که جمهوری اسلامی پرچم دار حق در دنیاست و باید در این مسیر ایستادگی و استقامت کرد.
وی گفت: دشمنان ایران اسلامی اگر چه توان ظاهری و مادی در عرصه های مختلف دارند ولی به طور قطع در برابر جبهه حق شکست آنها قطعی است.

سرلشگر باقری، گفت: اگر با تمام توان وارد میدان شویم، نصرت الهی نیز به کمک ما خواهد آمد و در این شرایط هیچ گاه غلبه دشمنان نخواهیم شد.

وی ادامه داد: سخت ترین وظیفه در میان وظایف گوناگون در کشور حراست از مرزهاست و نیروهای مسلح با حداقل امکانات و بدون توقع با جان فشانی و ایثار در حال انجام این وظیفه خطیر در دریا، هوای و خشکی است.

** جمهوری اسلامی امنیت مثال زدنی در دنیا دارد
وی دربخش دیگری از سخنان خود، میزان اهمیت منطقه جنوب غرب آسیا را برابر با همه مناطق دنیا دانست وگفت: رهبری بر منطقه جنوب غرب آسیا رهبری دنیا را تعیین می کند به همین دلیل کشورهای قدرتمند دنیا به دنبال تسلط بر آن هستند.

سرلشگر باقری افزود: امروز سراسر منطقه دچار درگیری و حادثه است و هیچ کشوری در منطقه نمی داند که فردا امنیت دارد و یا با حادثه ای مواجه خواهد شد ولی به برکت خون شهدا و درایت فرماندهی کل قوا و ایثار نیروهای مسلح ، ایران امنیتی مثال زدنی در دنیا دارد.
وی دفاع از امنیت و ثبات کشور را وظیفه نیروهای مسلح دانست ادامه داد: اکنون هیچ مسئولی نمی تواند ادعا کند که به دلیل وجود و یا احتمال ناامنی نمی توان در کشور سرمایه گذاری کرد، به برکت این امنیت، امکان توسعه و پیشرفت مملکت فراهم شده است.

** مطالبه رهبر معظم انقلاب ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در کشور است
وی دربخش دیگری از سخنانش ،مطالبه رهبر معظم انقلاب را ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی در کشور دانست و تاکید کرد: امروز کشور از بازدارندگی فعال و پایداری برخوردار است که این ناشی از آمادگی بالای نیروهای مسلح است.

سرلشگر باقری ادامه داد: یگان های استان های مختلف به نوبت در مرز حضور و وظیفه پاسداری از مرزها را انجام می دهند که با توجه به وضعیت خاص منطقه باید همواره آمادگی نیروهای مسلح در سطح بسیار بالایی باشد.

وی ارتقای آموزش ها و آشنایی با علم روز نظامی را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده را در راستای ایجاد امنیت پایدار در کشور به بهترین شکل استفاده کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط روحانیت ایجاد، استمرار و پایدار شده است، ادامه داد: حرکت در زیر پرچم ولایت فقیه، موجب برکت و ثبات در مسیر حق در نیروهای مسلح می شود.

سرلشگر باقری همچنین گفت: قم به لحاظ وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حوزه های علمیه و مراجع تقلید از مناطق مهم کشور است و دفاع و امنیت این سرزمین مساله مهم و سنگین است که در این راستا رسالت نیروهای مسلح مستقر در منطقه بسیار سنگین است.

دیدار با مراجع عظام تقلید آیات ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و جعفر سبحانی و همچنین آیات سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور همچنین زیارت حرم حضرت معصومه(س) و نیز بازدید از پژوهشگاه امام جعفر صادق(ع) و رونمایی از کتاب از جمله برنامه های سفر یک روزه سرلشکر باقری به قم اعلام شده است.
*ایرنا