کد خبر: ۲۵۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۸

اعلام جرم علیه عامل به آتش کشیدن یک روباه

مسئولان محیط زیست کرمان، اعلام جرم علیه عامل به آتش‌ کشیدن روباه و تصویربرداری از این اقدام که در حوالی سیرجان رخ داده را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ طی ساعات گذشته، تصاویری از به آتش کشیدن یک روباه در یکی از روستاهای استان کرمان در فضای مجازی دست‌به‌دست شده و تاثر کاربران مجازی را به همراه داشته است.

طبق اعلام رسانه‌های بومی، یکی از روستاییان حومه شهرستان سیرجان، پس از مواجهه با صحنه شکار مرغ و خروس‌هایش توسط یک روباه، با استفاده از مواد اشتعال‌زا، روباه نگون‌بخت را زنده به آتش کشیده و از لحظات پایانی سوختن خاکستر حیوان، تصاویری به ثبت رسانده است. تصاویری که انتشار آن در فضای مجازی سبب شد، کاربران خواهان مجازات برای متهم شوند.

محمود علیرضایی - رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان با ابراز تاسف این رویداد به تسنیم می‌گوید: پیگیری‌ها برای شناسایی این متهم شکار غیرمجاز آغاز شده و اعلام جرم علیه وی در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است، تعارضات میان انسان و وحوش، یکی از عمده‌ترین چالش‌های حیات وحش کشور است که سالانه قربانیان زیادی می‌گیرد، چرا که عواملی مانند تخریب زیستگاه و شکار بی‌رویه سبب شده گوشتخوارانی چون پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، شغال، گربه وحشی، وشق، سیاهگوش و خرس به منظور یافتن طعمه به جوامع انسانی نزدیک شوند؛ جایی که عموماً حادثه‌ای تلخ رقم می‌خورد: از وارد آمدن خسارت به دام‌ها و طیور گرفته تا درگیری میان افراد خسارت‌دیده و جانوران معارض که تبعات آن در برخی موارد به مصدومیت انسان منجر می‌شود و در اغلب موارد به کشتار انتقام‌جویانه و دلخراش جانور معارض.
*تسنیم