کد خبر: ۲۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۹

وزیر امور خارجه ایران وارد مونیخ شد

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، به منظور شرکت در پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ لحظاتی قبل وارد شهر مونیخ در آلمان شد.

به گزارش ایرنا، پنجاهمین نشست امنیتی مونیخ با حضور سران و مقام های سیاسی و امنیتی از کشورهای مختلف جهان عصر جمعه با سخنان «یواخیم گاوک» رییس جمهوری آلمان به صورت رسمی افتتاح می شود.

در این نشست امنیتی 20 رییس دولت و 50 وزیر امور خارجه و دفاع از جمله وزیرامور خارجه ایران و وزیران امور خارجه و دفاع آمریکا و روسیه شرکت می کنند.

به گفته رییس کنفرانس امنیتی مونیخ، برنامه هسته ای ایران و بحران سوریه دو موضوع محوری این نشست سه روزه خواهد بود. میزگرد تخصصی بررسی توافق ژنو با حضور وزیران امور خارجه ایران و سوئد روز یکشنبه برگزار می شود.

به گفته «وولفگانگ ایشینگر»، رایزنی ها برای حضور نمایندگانی از آمریکا و همچنین اتحادیه اروپایی برای حضور در این میزگرد مشترک همچنان ادامه دارد و ممکن است نفراتی به «ظریف» و «کارل بیلدت» در این میزگرد اضافه شود.

وزیر امور خارجه ایران علاوه بر سخنرانی در جمع سران و شخصیت های شرکت کننده در این نشست بین المللی به سوالات مطرح کارشناسان، صاحبنظران و سیاستمداران حاضر در سالن پاسخ خواهد داد.

ظریف همچنین در مدت اقامت خود در شهر مونیخ با برخی از همتایان خود از دیگر کشورها از جمله «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان و همچنین برخی مقام های بین المللی شرکت کننده دیدارهای دوجانبه ای برگزار خواهد کرد.

به گفته «پاوول فون مالتسان» سفیر اسبق آلمان در تهران و رییس کنونی شورای روابط خارجی آلمان، وزیر امور خارجه ایران بعد از پایان اجلاس امنیتی مونیخ، روز دوشنبه در شهر برلین با حضور در جمع دیپلمات ها، کارشناسان و سیاستمدارن آلمانی در محل این شورا سخنرانی خواهد کرد.