کد خبر: ۲۵۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۵
سید احمد خاتمی:

ولی فقیه جانشین امام زمان است/ روح بیانیه رهبری، همان کلام امام علی است/ کارنامه نظام درخشان و ایران اسلامی گلستان است/ بدحجابی و شل‌حجابی توطئه دشمن است/ اندلس با فحشا و گناه از اسلام خارج شد/ مردم تا کی بشنوند در فلان اجتماع رقصیدند؟

سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه اظهار کرد: شرکت در چنین اجتماع‌هایی با هدف تقویت ولایت که همان تقویت اسلام ناب و مکتب تشیع است، صورت می‌گیرد.
سید احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در اجتماع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه اظهار کرد: شرکت در چنین اجتماع‌هایی با هدف تقویت ولایت که همان تقویت اسلام ناب و مکتب تشیع است، صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ وی ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی شخصیت بزرگواری است که عمر فقاهتی خود را در محضر آیت‌الله بهجت گذراند و خود یک بهجت ناشناخته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نفس چنین اجتماعی در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیانگر این است که حوزه انقلابی بوده و اکنون هم انقلابی است و تا پایان هم این خط را ادامه خواهد داد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به واکنش مراجع عظام تقلید در خصوص بیانیه گام دوم اظهار کرد: مراجع در واکنش به این بیانیه پیشگام بودند و آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی در این زمینه پیام تأیید دادند و راهکار بیان کردند تا این پیام عمیق اجرایی شود.

وی ادامه داد: دشمنان آرزوی انزوای حوزه از انقلاب اسلامی و ولایت را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت تهران افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راه است، نقشه ای که در 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی باید اجرایی شود، قطعا اگر این پیام محدود به نشست‌ها و تجمع‌ها باشد، جفا به آن است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اقدامات جامعه مدرسین حوزه علمیه در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: جامعه مدرسین کمیته ای را به ریاست آیت‌الله حسینی بوشهری تشکیل داد تا این کمیته مشخص کند حوزه در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب چه تدابیری باید داشته باشد.

وی با بیان اینکه محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید بارها با دقت خوانده شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب وقت فراوانی برای نگارش این بیانیه اختصاص دادند و روح آن همان کلام امام علی(ع) است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که در زمان طاغوت همه چیز علیه ما بود و رژیم پهلوی 57 سال در خط دین ستیزی، اخلاق ستیزی، آزادی ستیزی، مردم ستیزی و استقلال ستیزی حرکت می‌کرد. اساس رژیم پهلوی بر علیه دین و اسلام ستیزی بود، اما برخی می‌گویند که آزادی دیروز بهتر از امروز بود در حالی که آن‌ها واقعیت‌ها را درک نمی‌کنند.

کارنامه نظام درخشان است

خاتمی با اشاره به کارنامه نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام در زمینه شاخص‌های پیشرفت ازجمله ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی بهترین نمره را دارد و ایران اسلامی در حلقه ای از آتش، گلستان است.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های علم و فناوری، زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی و مسابقه خدمت رسانی و مشارکت مردمی موفقیت‌های زیادی داشته است. به برکت انقلاب، مردم بیش از 35 بار به پای صندوق رای رفتند و مردم از بینش و بصیرت سیاسی برخوردار هستند.

از برخی بی عدالتی ها رنج می بریم

امام جمعه موقت تهران افزود: در زمینه عدالت در کشور هنوز به قله نرسیدیم و از برخی بی عدالتی‌ها رنج می‌بریم، اما این که گفته می‌شود هیچ اقدامی برای عدالت نشده است، سخن صحیحی نیست.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به گسترش معنویت در جامعه اظهار کرد: افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه شاهد هستیم و حدود یک میلیون نفر که اغلب جوان هستند مشتاقانه برای اعتکاف ثبت نام می‌کنند و اینها نشان می دهد که تیر تهاجم فرهنگی دشمن به سنگ خورده است.

وی ادامه داد: علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد قوی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و عزت ملی در روابط خارجی، مرز بندی با دشمن و سبک زندگی دینی از عناصری هستند که آینده انقلاب را رقم می‌زنند.

گسترش بدحجابی خواسته دشمن است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان به دنبال تضعیف باورهای دینی در کشور هستند و برخی از جلوه‌های بی‌دینی در ایران دیده می‌شود. بی‌حجابی‌های فزاینده عادی نیست و توطئه دشمن است، بد حجابی و شل حجابی خواست دشمن است و اندلس با فحشا، گناه و معصیت از طومار دولت‌های اسلامی خارج شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به لزوم مقابله با فسادهای اخلاقی اظهار کرد: مردم تا کی بشنوند که در فلان نمایشگاه فساد رخ داد و در فلان اجتماع رقصیدند، مدیران فرهنگی به کجا می‌روند، اینجا نظام اسلامی است و باید دین و ارزش‌های دینی را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: ولایت فقیه در نگاه ما تنها رهبر سیاسی نیست، بلکه او جانشین عام امام زمان(عج) است و ما موظف هستیم که به ولایت فقیه مراجعه کنیم. مردم ایران الگوی وفاداری به ولایت را نشان دادند، به خصوص در راهپیمایی 22 بهمن امسال که زبان از بیان عظمت حضور مردم عاجز است.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم با وجود اینکه فشارهای اقتصادی را لمس کردند، اما به راهپیمایی 22 بهمن آمدند تا بگوید که به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند، در این راستا مدیران باید بیشتر تلاش کنند.

آیت‌الله خاتمی بدترین منکر را ناراضی کردن مردم دانست و تصریح کرد: اگر مردم همراه باشند، انقلاب اسلامی خواهد ماند. بشارت می‌دهم که این فشارها، خط پایان است، ترامپ می‌گوید آن قدر به ایران فشار می‌آورم که قابل تحمل نباشد، ملت ایران هم آن قدر مقاومت می‌کند که آمریکا را به ذلت بکشاند.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد ملت ایران را خسته نشان بدهد، در حالی که این ملت 40 سال نشان داد که خسته نمی‌شود، ولی دشمن را خسته می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت ایران اجازه نمی‌دهد که دشمنان از طریق لوایح استعماری به این کشور وارد شوند، ایران کشور هیهات من الذله است و دشمنان این آرزو را به گور می‌برند.
*فارس