کد خبر: ۲۵۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۷

آخرین آمار ازدواج‌های زیر ۱۴ سال در کشور

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: میزان ازدواج‌های زیر ۱۴ سال در کشور حدود ۴۰ هزار مورد بوده که 3 تا 4 درصد ازدواج‌ها در ایران را دربرمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ معصومه ابتکار ظهر امروز در مراسم یک سالگی شهربانو که در موسسه فرهنگی شهرآرا برگزار شد، کودک همسری را موضوع بسیار مهمی در جامعه دانست و گفت: سن ۱۳ سال را وزارت بهداشت کودکی اعلام می‌کند، بر همین اصل ما در معاونت لایحه حذف تبصره‌ای که سن زیر ۱۳ سال را با اجازه ولی، اجازه به ازدواج می‌دهد را درخواست داده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه میزان ازدواج های کمتر از ۱۳ و ۱۴ سال در ایران کم است، ادامه داد: میزان ازدواج‌های زیر ۱۴ سال در کشور حدود ۴۰ هزار مورد بوده که 3 تا 4 درصد ازدواج‌ها در ایران را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه این آمار کم نیز باید کاهش یابد، متذکر شد: تنها قانون کمک‌کننده نیست و باید در این عرصه‌ها فعالیت‌های فرهنگی انجام شود.

ابتکار یکی از برنامه‌های سفر خود را ارائه گزارش از وضعیت زندان‌های زنان دانست و یادآور شد: گفت‌وگوی ملی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی از جمله برنامه هایی است که با هدف ایجاد پل ارتباطی بین خانواده در قالب طرحی در کشور در حال اجرا است.
*فارس