کد خبر: ۲۵۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۴

آیت‌الله سبحانی: زیاد تبلیغ سفر‌های نوروزی را نکنید

مرجع تقلید شیعیان گفت: صداوسیما نباید برای ترغیب مردم به سفرهای غیرضروری و بیش‌ازحد در ایام نوروز این‌همه تبلیغ کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله سبحانی در دیدار معاون فرهنگی و سرگروه‌های تبلیغی سازمان اوقاف که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تبلیغی اظهار داشت: مبلغان باید کتاب تحت العقول که شامل احادیث ناب اهل‌بیت(ع) بوده را همواره مطالعه و این کتاب توشه ارزشمندی برای مبلغان است.

وی آگاهی مبلغان به زمان را امری مهم برای پاسخگویی به شبهات و هجمه‌ها دانست و افزود: مبلغان باید شرایط زمان را شناخته و به تبیین مسائل و آسیب‌های امروزی از منظر دین بپردازند.

مرجع تقلید شیعیان درک اقتضائات زمان را برای مبلغان مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغان از ظرفیت امامزادگان که امروز مورد غفلت قرارگرفته توجه ویژه داشته و آنان را به مردم معرفی کنند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به جوانان توسط مبلغان ابراز کرد: دل‌های جوانان آماده دریافت آموزه‌ها و معارف دینی بوده و مبلغان باید اقدامات تبلیغی برای جوانان را مورد توجه قرار دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه نوروز عیدی ملی است، تصریح کرد: صداوسیما نباید برای ترغیب مردم به سفرهای غیرضروری و بیش‌ازحد در ایام نوروز این‌همه تبلیغ کند.

وی افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای در ایام نوروز را مورد توجه قرار داد و گفت: در انتهای هر سال شاهد هزاران کشته و زخمی هستیم که باید مردم در این ایام بیشتر به خانواده خود رسیدگی و توجه به فقرا داشته باشند، همچنین صله‌رحم مورد توجه اسلام بوده که مردم نیز باید به آن توجه داشته باشند.
*تسنیم