کد خبر: ۲۵۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۴

روحانی با آیت الله فیاض در نجف اشرف دیدار کرد

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه در نجف اشرف با آیت الله محمد اسحاق الفیاض از مراجع عظام دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه بعدازظهر چهارشنبه با آیت الله محمد اسحاق الفیاض از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری صبح چهارشنبه وارد نجف اشرف شد و ابتدا به زیارت حرم‌ مطهر و نورانی امام علی (ع) وارد این شهر مقدس مشرف شد.

وی سپس به دیدار آیت الله سیدعلی سیستانی مرجعیت عالی عراق رفت و با وی گفتگو کرد.

بازدید از بیت قدیمی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دیدار با حجت اسلام و المسلمین سیدعلی اکبر محتشمی پور نماینده موسسه نشر آثار امام خمینی (ره) و سیدعلی خمینی یادگار امام دیدار و گفتگو کردو

دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر سه شنبه وارد کربلا شده بود، ضمن زیارت حرمین شرفین امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل العباس (ع)، در نشستی صمیمی با سران قبایل و عشائر بزرگ استان های کربلا، بابل و فرات میانه گفتگو کرد.

رئیس جمهوری روز دوشنبه در یک سفر رسمی سه روز وارد بغداد شد و طی دو روز اقامت در پایتخت عراق با مقامات این کشور، شخصیت ها و نخبگان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

همچنین مقامات دو کشور طی مذاکرات فشرده در حوزه های مختلف پنج سند و یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

ایران و عراق سه شنبه با صدور یک بیانیه مشترک ضمن ترسیم چارچوب همکاری های آینده از توافق نهایی از جمله بر سر رایگان شدن روادید برای شهروندان دو کشور و نیز لایروبی اروندرود (شط العرب) خبر دادند.