کد خبر: ۲۵۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۸

اپلیکیشنی برای درک عکس‌ها توسط نابینایان

مایکروسافت به تازگی یک برنامه تلفن همراه پیشرفته طراحی کرده که افراد نابینا با استفاده از آن می توانند از طریق لمس عکس ها ويژگی ها و محتوای آنها را درک کنند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ این برنامه که فعلا تنها با گوشی های آیفون سازگاری دارد، به کاربران امکان می دهد تا سر انگشتان خود را بر روی هر بخش از یک عکس بکشند و سپس توصیف صوتی آن بخش از عکس را بشنوند. البته قبلا یک نسخه اولیه از برنامه یادشده در دسترس بود، اما امکانات نسخه جدید بسیار پیشرفته تر است.

این توصیف صوتی شامل تشریح شی موجود در عکس و نیز رابطه آن با محیط اطراف و جایگاه هر شی است. برنامه یادشده Seeing AI's Scene نام دارد و می توان از آن هم برای دریافت توضیح صوتی عکس های گرفته شده باگوشی استفاده کرد و هم با مراجعه به بخش منوی برنامه اطلاعاتی در مورد عکس های موجود در محیط داخلی دیگر اپلیکیشن ها دریافت کرد.

در این برنامه از تبلت آی پد اپل نیز پشتیبانی شده تا افرادی که به هر علت باید به جای گوشی از تبلت استفاده کنند نیز بتوانند از برنامه یادشده بهره بگیرند. هوش مصنوعی برنامه Seeing AI's Scene شناسایی چهره افرادی را که قبلا در هر عکس شناسایی شده اند، برای بار دوم به سرعت ممکن می کند.
*فارس