کد خبر: ۲۵۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸

تکذیب آلودگی آب شرب در کردستان

پس از درج خبری مبنی بر مسمومیت تعدادی از شهروندان قروه ای، مسئولان امر از بررسی علت مشکل پیش آمده خبر دادند و اعلام شد که در این زمینه شایعه آلودگی آب شرب صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روز گذشته مطلبی در خصوص مراجعه تعدادی از شهروندان قروه ای به بیمارستان و اعلام مسمومیت در فضای مجازی منتشر شد. در جریان انتشار این مطلب با پیگیری‌های خبرنگار مهر مشخص شد که آمار منتشر شده در یکی از کانالهای تلگرامی صحت ندارد و حدود ۶۰ نفر دچار مشکل شده‌اند.

از طرفی دیگر ابتدا در این کانال اعلام شده بود که این مسمومیت به دلیل آلودگی آب بوده که بلافاصله همین کانال این مسئله را تکذیب کرد. بر همین اساس مسئولان مرتبط از جمله آب و فاضلاب شهری و مرکز بهداشت قروه در گفت و گو با خبرنگار مهر آلودگی آب را رد کرده و از سلامت کامل آب اطمینان دادند.

همین طور رئیس مرکز بهداشت قروه هم اظهار داشت: در همین رابطه تیمی از دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعزام شده و در حال بررسی علت این موضوع هستند. به گفته مسعود معتمدی مشکل نگران کننده‌ای وجود ندارد و مردم از نظر سلامت آب اطمینان خاطر داشته باشند.

او همچنین با احتمال اینکه امکان دارد علت این مسمومیت از طریق مصرف سبزیجات خام بوده باشد، افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های ویروسی یا باکتریایی با رعایت بهداشت فردی قابل پیشگیری هستند مردم نکات بهداشتی را رعایت کرده و از خرید مواد خوراکی از مراکز نامطمئن و مصرف سبزیجات خام سالم سازی نشده خودداری نمایند.

معتمدی در ادامه از مردم درخواست کرد شایعات را باور نکرده و تنها از طریق رسانه‌های رسمی پیگیر جریان باشند.
*مهر