کد خبر: ۲۵۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۹

افزایش پلکانی حقوق معلمان از ۱۰ تا ۲۰ درصد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت، ۴۰۰ هزار تومان به حقوق ثابت معلمان افزوده می‌شود که این مقدار با حفظ درصد افزایش حقوق به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد، به صورت پلکانی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام تیمور علی عسگری در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با بیان اینکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای همراهی خوبی که با آموزش و پرورش در زمینه بودجه ۹۸ داشتند قدردانی می کنم گفت: بودجه ما در حوزه نوسازی و بازسازی مدارس و بودجه های عمرانی از نظرکارشناسان بسیار مطلوب ارزیابی شده و بودجه عمرانی حدودا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت، ۴۰۰ هزار تومان به حقوق ثابت معلمان افزوده می‌شود که این مقدار با حفظ درصد افزایش حقوق به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد، به صورت پلکانی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: افزایش حقوق برای معلمان به جهتی که از شرایط ناعادلانه پرداخت حقوق در کشور بی‌بهره نبوده‌اند از یک حمایت نسبی خوبی برخوردار است و در برخی از معلمان که حقوق پایین می‌گیرند و در آغاز استخدام هستند در حدود ۴۵ درصد افزایش حقوق را خواهیم داشت.

علی عسگری با اشاره به مصوبه معافیت آموزش و پرورش از پرداخت قبوض برق و آب و گاز مدارس نیز گفت: اگر برای مدرسه‌ای قبض برود و مطلع شویم، می‌توانیم شکایت کنیم چون طبق مصوبه مجلس معافیت برای مدارس را داشته است.
*ایسنا