کد خبر: ۲۵۲۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۲

تهیه‌کننده «کودک‌شو»: بازغی را نادیده گرفتند

رضا نصیری تهیه کننده برنامه «کودک شو» اعتراض خود را نسبت به داوری جشنواره جام جم و انتخاب برترین ها اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ شب سه شنبه ۲۱ اسفندماه اختتامیه پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم برگزار شد و برگزیدان این جشنواره در قسمت های مختلف معرفی شدند ولی پس از معرفی برگزیدگان انتقادهایی نسبت به جوایز مطرح شد.

رضا نصیری تهیه کننده مسابقه «کودک شو» شبکه نسیم درباره این جوایز و خداحافظی پژمان بازغی مجری برنامه به دلیل اعتراض به داوری این جشنواره به صبا گفت: گله مندی من از این است که در بخش برنامه های ترکیبی خیلی ها روی صحنه آمدند و جایزه گرفتند ولی به بخش مسابقه و سرگرمی که رسید برندگان را روی سن دعوت نکردند.

وی افزود: سوال من این است که چرا در آن بخش که بهترین دکور و نور را اعلام کردند حتی از برگزیدگان برای دریافت جایزه به اندازه یک دقیقه دعوت نکردند روی سن بیایند؟

این تهیه کننده با انتقاد از اینکه چه طور یک برنامه در همه بخش ها کاندید می شود ولی کارگردانی و اجرای آن برنامه اصلا دیده نمی شود، بیان کرد: زمانی که مسابقات مختلف تلویزیون در مرحله ارزیابی جشنواره جام جم قرار گرفت فقط سه قسمت از مسابقه «برنده باش» پخش شده بود در حالی که در این رقابت برنامه ای که دویست و پنجاه قسمت آن پخش شده هم حضور داشت.

به گفته وی، سال گذشته در نظرسنجی مردمی بهترین برنامه و مجری «کودک شو» و پژمان بازغی شناخته شدند حال چطور در رقابت جشنواره جام جم حتی به لحاظ فنی هم این برنامه دیده نشد.

وی ادامه داد: اینها زحماتی است که دیده نمی شود چون می خواهند در کنار اسپانسر و عکس یادگاری با افراد خاص، مخاطب جذب کنند. محمدرضا گلزار گفت کسانی که تلویزیون نمی دیدند به خاطر من تلویزیون را تماشا کردند؛ یعنی یک شخص خودش را بر چهل هزار نفر آدم ارجح می داند؟

این تهیه کننده با انتقاد از اینکه دعواهای شخصی وارد جشنواره شده، بیان کرد: مردمی که ما را از بیرون می بینند چه فکری می کنند؟ آبروی سازمان را با این رفتارها می برند. جشنواره جایگاهی است که برترین ها انتخاب می شود ولی یک برنامه خاص مطرح می شود.

نصیری درباره کیفیت داوری های جشنواره گفت: داوری ها معیار مشخصی ندارد. همه این بخش ها انگار به دنبال پرزنت چهره ها هستند ولی برنامه ها در همه زمینه ها باید کارشناسی و بررسی شود. بیشتر زمان اختتامیه جشنواره برای معرفی برنامه های ترکیبی رفت و دیگر بخش ها مهجور واقع شد.

تهیه کننده «کودک شو» بیان کرد: سال ها از جوایز جشنواره فیلم فجر انتقاد می کردند که سلیقه ای است ولی امسال در ابعاد وسیعتر این انتخاب های سلیقه ای را در جشنواره جام جم مشاهده کردیم.

وی درباره خداحافظی پژمان بازغی از اجرای «کودک شو» گفت: اگر پارامترهای اجرا را به صورت کارشناسی بررسی کنیم در بین این ها که جایزه گرفتند پژمان بازغی جزو افراد لایق بود ولی از همه مهجورتر واقع شد. در این چند سال این همه مدت زحمت کشید ولی عده ای نمی‌خواهند او دیده شود.

نصیری در پایان عنوان کرد: برنامه «کودک شو» در بایکوت خبری است. ما هم می توانستیم با یک تیتر زرد جنجال درست کنیم ولی نمی خواهیم با این ها مطرح شویم. تمام ابزاری را که در دو فصل قبلی «کودک شو» داشتیم در این فصل در اختیار ما قرار ندادند ولی می بینیم که امکانات با هزینه بیشتر در اختیار برنامه های بی کیفیت قرار دارد.
*صبا