کد خبر: ۲۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۱

آمار سواستفاده جنسی از پناهجویان

سازمان جهانی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد که نیمی از مهاجرانی که از طریق بخش غربی دریایی مدیترانه به اسپانیا مهاجرت کردند پیش از رسیدن به این کشور توسط قاچاقچیان انسان مورد تعرض و سوء استفاده جنسی قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در گزارش سازمان جهانی مهاجرت آمده است، این پناهجویان توسط قاچاقچیان انسان مورد خشونت جنسی، کار اجباری و حبس های اجباری قرار گرفتند.

این گزارش، بر اساس نظر سنجی از یک هزار و 41 مهاجر از 39 کشور که به اسپانیا رسیدند، به عمل آمده است.

بر اساس این نظر سنجی، 48 درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کردند، دستکم یک بار هنگام سفر به اسپانیا مورد تعرض قرار گرفتند.

ماریا خسوس رئیس هیات سازمان جهانی مهاجرت در اسپانیا گفت: نتایج حاکی از آن است پناهجویان در طول سفر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفتند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود، سال 2018 شاهد کاهش شمار پناهجویان به اروپا بود و با این حال دوهزار 262 پناهجو در دریای مدیترانه جان باختند.

از سال 2011 لیبی به دلیل نبود حکومت قدرتمند مرکزی، به مرکز تجمع پناهجویان بویژه پناهجویان آفریقایی عازم اروپا تبدیل شد و مسیر لیبی – ایتالیا مهم ترین خط عبور پناهجویان بود اما از سال گذشته با تشدید اقدامات امنیتی در لیبی ، اسپانیا به درگاه ورود پناهجویان تبدیل شد.