کد خبر: ۲۵۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۸

فرمانده نیروی انتظامی گفت: آمار تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کاهش پیداکرده، حقیقت این است که بخش مهمی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمنی جاده‌ها، کیفیت پایین خودرو‌های داخلی و همچنین بی‌توجهی رانندگان برمی‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) که در سالن محراب برگزار شد، اظهار داشت: تلاش پلیس کاهش آمار تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده پلیس از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال در آماده‌باش کامل قرار دارد. آمار و ارقام ثبت‌شده از افزایش تردد و مسافرت‌های نوروزی نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد، وضعیت نامساعد جوی و برودت هوا برخی مشکلات را رانندگان و مسافران به وجود آورده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در نوروز ۹۸ نسبت به سال گذشته ادامه داد: آمار تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کاهش پیداکرده است، حقیقت این است که بخش مهمی از تصادفات جاده‌ای به ناایمنی جاده‌ها، کیفیت پایین خودرو‌های داخلی و همچنین بی‌توجهی رانندگان برمی‌گردد که در این زمینه هشدار‌های لازم به دستگاه‌های مختلف به‌ویژه خودروسازان ابلاغ‌شده است.

سردار اشتری تأکید کرد: در بسیاری از کلان‌شهر‌های کشور مانند قم، حضور مسافران نوروزی بسیار چشمگیر و گسترده است، در تمام شهر‌هایی که حضور مسافران نوروزی قابل‌توجه‌تر است پلیس نیز به‌صورت گسترده‌تری مشغول خدمات‌رسانی به مردم است.

وی با تأکید برافزایش آمار سرقت در کشور خاطرنشان کرد: افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مهم‌ترین عامل در افزایش آمار جنایت و سرقت است. پلیس برای کاهش آمار سرقت برنامه‌های ایمنی ویژه‌ای را دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی ابراز کرد: رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین عامل در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه سرقت است، پلیس تمام سعی خود را در عملیاتی شدن این راهبرد کلان به کار خواهد بست./تسنیم