کد خبر: ۲۵۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۹

استقبال دولت‌ها از پایان داعش

دولت‌های سراسر جهان ضمن استقبال از سقوط آخرین سنگر گروه تروریستی داعش، پایان خلافت خود خوانده این گروه تروریستی را نقطه عطفی دانستند، اما نسبت به خطرات باقی مانده هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از این خبر استقبال کرده است، اما در این رابطه گفت‌: ما همچنان هوشیار خواهیم ماند تا این که این گروه تروریستی نهایتا در هر کجایی که عملیات انجام می‌دهند شکست خورده و نابود شوند.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا نیز از این نقطه عطف مهم استقبال کرده، اما هشدار داد: اقدامات ما هنوز تا یک پایان نهایی خیلی فاصله دارد.

از سوی دیگر امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، گفت‌: منبع حملات تروریستی بالقوه نابود شد، اما تهدید همچنان باقی مانده است و مبارزه علیه گروه‌های تروریستی باید ادامه پیدا کند.

در همین حال ترزا می، نخست وزیر انگلیس سقوط آخرین سنگر داعش را یک نقطه عطف تاریخی در مبارزه علیه این گروه تروریستی توصیف کرد و گفت‌: دولت لندن همچنان به نابود کردن ایدئولوژی مسموم گروه‌های تروریستی متعهد است.

در همین حال‌های کو ماس، وزیر امور خارجه آلمان پایان خلافت داعش را اقدامی مهم توصیف کرده است، اما هشدار داد: کاملا مشخص است که داعش به تهدیدات خود ادامه خواهد داد و ما نباید این تهدید را دست کم بگیریم.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز در توییتی نوشت: آزادسازی آخرین منطقه تحت تصرف داعش یک پیروزی قابل چشمگیر ائتلاف جهانی است. ناتو همچنان به مبارزات مشترک علیه تروریسم متعهد خواهد ماند.

از طرف دیگر مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیرو‌های سوریه دموکراتیک، گفت‌: فاز جدیدی در مبارزه علیه تروریست‌ها آغاز می‌شود. در حال حاضر هدف نابودی گروه‌های مخفی داعش است.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز عنوان داشت: این پیروزی یک دستاورد مهم به شمار می‌رود، اما از دست دادن تسلط مکانی داعش در سوریه و عراق به معنای پایان این چالش تروریستی نیست که همچنان یک خطر امنیتی و ایدئولوژیکی به شمار می‌رود.

وی افزود: باید همکاری و هماهنگی برای محدود کردن قدرت داعش و خشکاندن منابع آن تداوم یابد و اردن در صف مقدم تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله با تروریسم باقی خواهد ماند./ایسنا