کد خبر: ۲۵۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

پنتاگون به دنبال آزمایش یک سامانه پدافند موشکی

یک رسانه غربی گزارش داد آمریکا برای سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین آزمایش دفاع موشکی خود برای سرنگونی موشک‌های متخاصم آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ پنتاگون تلاش برای انجام چالش‌برانگیرترین آزمایش دفاع موشکی براس سرنگونی موشک‌های شلیک‌شده به سمت آمریکا از سوی دشمنانش را آغاز کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از سه مقام مطلع گزارش کرد این برنامه در واقع آزمایش توانایی نظامی آمریکا برای هدف قراردادن موشک‌‌های دشمنانش از جمله ایران و کره‌شمالی است. این آزمایش برای اولین بار پس از تلاش موفق پنتاگون در مه ۲۰۱۷ انجام می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، «آژانس دفاع موشکی آمریکا» قصد دارد روز دوشنبه و در آزمایشی که رسانه‌‌ای نشده است، دو موشک رهگیر مجهز به کلاهک‌های ساخت شرکت «ریتون» را به فاصله چند ثانیه از یکدیگر شلیک کند. اولین موشک به قصد انهدام مدلی از موشک بالستیک قاره‌پیما، شلیک می‌شود. موشک دوم نیز از سنسورهایش به منظور شناسایی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگر و یا اقدامات متقابل استفاده می‌کند.

بلومبرگ در ادامه نوشت، «مارک رایت» یک سخنگوی آژانس دفاع موشکی در پاسخ به ایمیل این خبرگزاری درباره این آزمایش موشکی نوشت «در حال حاضر موضوعی برای اعلام کردن ندارد.»

سامانه دفاع موشکی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا با مدیریت «بوئینگ» که در کالیفرنیا و آلاسکا استقرار یافته، به منظور دفع حملات موشکی طراحی شده است. پنتاگون برای سال مالی ۲۰۲۰ درخواست بودجه ۹.۴ میلیارد دلاری برای برنامه‌های آژانس دفاع موشکی کرده است./فارس