کد خبر: ۲۵۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۹

قطع راه ۳۰ روستا و زیر آب رفتن ۱۰۰ خانه در پلدختر

در پی طغیان رودخانه کشکان وضعیت شهرستان پل‌دختر بحرانی‌تر از قبل شده و هم اکنون آب، برق و راه ارتباطی روستاهای بسیاری قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی بارندگی‌های دو روز اخیر در استان لرستان رودخانه کشکان در پل‌دختر طغیان کرده و با بالا آمدن سطح آب پل‌دختر در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

طغیان کشکان در محور خرم‌آباد_پل‌دختر موجب مسدود شدن این مسیر شده و منجر به تخریب و آسیب دیدن چند پل در این منطقه نیز شده است.

به گفته مدیر شبکه برق پل‌دختر برق 70 روستا تا کنون قطع شده است.

بخشدار معمولان نیز از قطع آب شرب 50 روستا و زیر آب رفتن 100 واحد مسکونی در پی طغیان رودخانه خبر داده است.

سیل راه ارتباطی ۳۰ روستای پلدختر را قطع کرد

در همین راستا مرتضی کاییدی بخشدار مرکزی پل‌دختر اظهار داشت: بر اثر شدت بارندگی‌ها سیل و طغیان رودخانه کشکان برق ۱۲ روستای بخش مرکزی پلدختر قطع شد.

وی افزود: همچنین به دلیل بارندگی‌ها و آبگرفتگی معابر و سیلاب‌ها آب آشامیدنی ۱۴ روستای بخش مرکزی پلدختر قطع است.

بخشدار مرکزی پلدختر از مردم خواست از تردد در مسیر رودخانه و مسیل ها خودداری کنند.

کاییدی از ساکنان حاشیه رودخانه کشکان خواست برای جلوگیری از هرگونه حادثه ناگوار بر اثر بارندگی‌های سیل آسا اخیر هر چه سریعتر منازل خود را ترک و به مناطق امن پناه ببرند.

هشدار به حاشیه نشینان کشکان

نعمت الله دستیاری فرماندار پل‌دختر نیز گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی پیش از این نیز به ساکنان حاشیه رودخانه کشکان هشدار داده شده است که منازل خود را ترک کنند و به مناطق امن پناه ببرند.

وی افزود: جاده پلدختر_خرم‌آباد بر اثر طغیان رودخانه کشکان و بالا آمدن سطح آب تخریب شده و هم اکنون در چند نقطه مسدود است.

فرماندار پل‌دختر از رانندگان و مسافران نوروزی خواست به دلیل طغیان آب رودخانه و ریزش کوه و خطرات جاده‌ای از سفرهای غیرضروری خودداری کنند./فارس