کد خبر: ۲۵۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۷

آیا فناوری Wifi نسل ۶ واقعا سریع‌تر است؟

وای فای به زودی سریع‌تر از زمان حال می‌شود. واقعا چه خبری بهتر از این برای دنیای فناوری وجود دارد. وای فای سریع‌تر موردی است که به طور مکرر از سوی کاربران دنیای فناوری تقاضا می‌شود. این مسئله به دلیل این است که نرم‌افزار‌هایی که از پهنای باند بیشتری استفاده می‌کنند روز به روز در حال بیشتر شدن هستند. از این نرم افزار‌ها می‌توان به انواع بازی‌های و ویدئو‌هایی اشاره کرد که از طریق گوشی و لپ تاپ به آن‌ها دسترسی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ اما نسل بعدی Wi-Fi، که به Wi-Fi 6 معروف است، فقط یک افزایش دهنده سرعت ساده نیست. تأثیر آن بیشتر از چیزی خواهد بود که ما تصور می‌کنیم و ما احتمالا مزایای آن را در طول زمان بیشتر مشاهده می‌کنیم. این فناوری جدید چیزی بیشتر از یک افزایش سرعت است. در واقع می‌توان آن را بروزرسانی دانست که می‌خواهد از آینده وای‌فای مطمئن شود. در ضمن Wi-Fi 6 امسال در محصولات جدید عرضه می‌شود.

ابتدا یک توضیح کوتاه درباره این فناوری می‌دهیم. در واقع فناوری Wi-Fi 6 نسل بعدی وای فای است. این فناوری در وهله اول تمام کار‌های پایه‌ای را انجام می‌دهد، اما این بار این کار را با استفاده از چند بروزرسانی جدید انجام می‌دهد تا دستگاه شما اتصال بهتر و سریع‌تری داشته باشد.

سوال بعدی که پیش میاد این است که سرعت این فناوری دقیقا چقدر است. یک جواب سریع، اما ناقص برای این سوال این است که بگوییم ۹.۶ گیگابیت در ثانیه که نسبت به ۳.۵ گیگابیت در ثانیه در Wi-Fi 5 پیشرفت بسیار خوبی است. اما پاسخ واقعی چیز دیگری است. هر دوی این سرعت‌ها حداکثر‌های نظری هستند که بعید به نظر می‌رسد در استفاده از Wi-Fi در دنیای واقعی به دست بیایند؛ و حتی اگر بتوانید به این سرعت برسید، مشخص نیست که به آن نیاز دارید. سرعت دانلود معمولی در ایالات متحده آمریکا فقط ۷۲ مگابیت در ثانیه است، یعنی کمتر از ۱ درصد از حداکثر سرعت تئوری که پیشتر گفته شد.

البته با وجود این مسئله نباید هنوز سرعت بسیار بالاتر آن نسبت به نسخه پیشین خود را فراموش کرد. شاید نتوان از همه سرعت این دستگاه برای یک دستگاه استفاده کرد، اما می‌توان آن را در چند دستگاه پخش کرد و این بدان معنی است که هر کدام از این دستگاه‌ها سرعت بالاتری خواهند داشت. برای دسترسی به این وای فای باید دستگاه جدید خریداری کنید. Wi-Fi 6 علاوه بر بروزرسانی نرم‌افزاری به سخت افزار جدید نیز متکی است. در نتیجه برای داشتن این نسخه از وای فای باید گوشی، ال‌تاپ، تبلت یا هر دستگاه دیگر جدیدی بخرید که توانایی پشتیبانی از این فناوری را دارند./باشگاه خبرنگاران