کد خبر: ۲۵۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل فوتبال اروپا

10 بازیکن تاثیرگذار لیگ های معتبر اروپایی از نظر تعداد گل و پاس گل معرفی شده اند.
 
به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از اسکواکا، رحیم استرلینگ یکی از بهترین فصل های فوتبالی خود را تحت نظر پپ گواردیولا پشت سر می‌گذارد و یکی از نامزدهای جدی عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر محسوب می‌شود.

در چند سال اخیر، استرلینگ 24 ساله به یکی از مهم ترین بازیکنان منچسترسیتی در راه تبدیل این تیم به قدرت بلامنازع لیگ برتر بوده است. او البته این فرم خود را به بازی های ملی هم منتقل کرد و در جریان برتری 5-0 انگلستان مقابل جمهوری چک، برای اولین بار با پیراهن سه شیرها هت‌تریک کرد.

یکی از عوامل مهم بودن استرلینگ برای سیتی، توانایی او در به ثمر رساندن گل و پاس گل است که او را در داخل محوطه جریمه هم به یک تهدید بالقوه تبدیل می‌کند. اما او در مقایسه با سایر بزرگان اروپایی چه جایگاهی دارد؟

وبسایت اسکواکا در مطلبی، نگاهی به 10 بازیکن تاثیر گذار این فصل 5 لیگ معتبر اروپایی (لیگ برتر، لیگ یک، لالیگا، سری آ و بوندسلیگا) از نظر تعداد گل+ پاس گل داشته که در ادامه به معرفی آن ها می‌پردازیم.

در شرایطی که آمار دو بازیکن از نظر گل و پاس گل یکسان بوده، بازیکنی که دقایق کمتری به میدان رفته در رتبه بهتری قرار گرفته است. نکته دیگر آن که تنها آمار بازیکنان در لیگ های داخلی محاسبه شده است.

10-ادن هازارد (24)

باشگاه: چلسی/ 13 گل، 11 پاس گل/ 2346 دقیقه

آمار هیچ بازیکنی در چلسی حتی نزدیک به آمار هازارد هم نیست. او به تنهایی روی 48 درصد از گل های چلسی در این فصل از لیگ برتر تاثیر مستقیم داشته و با 11 پاس گل، بهترین گلساز این لیگ محسوب می‌شود. در سرتاسر لیگ های معتبر اروپایی، تنها 2 بازیکن بیشتر از هازارد گل ساخته اند.

9-لوئیس سوارز (24)

باشگاه: بارسلونا/ 18 گل، 6 پاس گل/ 2287 دقیقه

عده ای می‌گویند بالا رفتن سن سوارز را کند کرده اما آمار ستاره اروگوئه چیز دیگری می‌گوید. این مهاجم 32 ساله با 18 گل و 6 پاس گل نقش مهمی در سلطه بارسلونا بر لالیگا داشته است. شاید عملکرد سوارز زیر سایه دیگر هم‌تیمی های او قرار گرفته باشد، اما او وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده است.

8-رحیم استرلینگ (24)

باشگاه: منچسترسیتی/ 15 گل، 9 پاس گل/ 2146 دقیقه

در رده هشتم نام استرلینگ دیده می‌شود، بازیکنی که روی 24 گل آبی آسمانی ها در این فصل تاثیر مستقیم داشته است. تنها 2 بازیکن در لیگ برتر بیشتر از او پاس گل داده اند و او با 15 گل، تنها 3 گل با بهترین رکورد خود در یک فصل لیگ برتر (ثبت شده در فصل 18-2017) و البته 3 گل تا صدر جدول گلزنان فاصله دارد.

7-سرخیو آگوئرو (24)

باشگاه: منچسترسیتی/ 18 گل، 6 پاس گل/ 1950 دقیقه

به عنوان آقای گل کنونی لیگ برتر، آگوئرو حتما باید در این فهرست حضور می‌داشت. او در کمتر از 2000 دقیقه بازی 18 گل برای سیتی زده و 6 گل دیگر هم ساخته است. آگوئرو در کنار استرلینگ، صلاح و هازارد بازیکنانی هستند که در این فصل از رقابت ها روی 24 گل تاثیر مستقیم داشته اند.

6-نیکولاس په‌په (25)

باشگاه: لیل/ 17 گل، 8 پاس گل/ 2591 دقیقه

از لیگ برتر فاصله بگیریم و به فرانسه برویم، جایی که یکی از بهترین جوانان این لیگ یعنی نیکولاس په‌په، در حال درخشش برای لیل است. تنها یک بازیکن بیشتر از او در رقابت های لیگ یک گل زده و تنها دو بازیکن دیگر در جدول پاس گل از او بالاتر هستند.

5-رابرت لواندوفسکی (25)

باشگاه: بایرن مونیخ/ 18 گل، 7 پاس گل/ 2238 دقیقه

تنها نماینده بوندسلیگا در این فهرست، لوا باز هم در صدر جدول گلزنان بوندسلیگا حضور دارد و احتمالا در پایان این فصل، یک قهرمانی دیگر را به هم بایرن جشن خواهد گرفت. افزون بر 18 گل، او 7 گل دیگر هم برای یارانش ساخته که این آمار با توجه به شروع نه چندان امیدوارکننده بایرن در این فصل، قابل توجه تر هم به نظر می‌رسد.

4-کریستیانو رونالدو (27)

باشگاه: یوونتوس/ 19 گل، 8 پاس گل/ 2326 دقیقه

کریس رونالدو به حضور در جمع 10 بازیکن برتر این فهرست بیگانه نیست و به نظر می‌رسد او قرار است در فرمی عالی نخستین فصل حضور خود در یوونتوس را به پایان برساند. ستاره 34 ساله دومین گلزن برتر سری آ است و با 8 پاس گل دومین گلساز برتر این لیگ هم محسوب می‌شود، بازیکنی که از سوی منتقدانش معمولا به خودخواهی متهم می‌شد.

3-فابیو کوالیارلا (28)

باشگاه: سمپدوریا/ 21 گل، 7 پاس گل/ 2239 دقیقه

علیرغم آن که او در ژانویه 36 ساله شد، کوالیارلا همچنان به آتش بازی در سری آ ادامه می‌دهد. او با سمپدوریا به بهترین گلزن فصل سری آ تبدیل شده و قصدی برای واگذاری عنوان کاپوکانونیره ندارد. او که مسن ترین بازیکن حاضر در این لیست است، 7 پاس گل هم در کارنامه خود ثبت کرده است.

2-کیلیان ام‌باپه (32)

باشگاه: پاریسن‌ژرمن/ 26 گل، 6 پاس گل/ 1862 دقیقه

کیلیان ام‌باپه به چه بازیکنی قرار است تبدیل شود. ستاره 20 ساله فصل به فصل پیشرفت می‌کند و در این فصل آمار حیرت انگیز 26 گل در لیگ یک فرانسه را ثبت کرده است. برنده جام جهانی 2018 شش پاس گل دیگر هم داده تا در این فهرست به رده دوم برسد. این آمار زمانی جالب تر می‌شود که ببینیم او در این فهرست 10 نفره، کمتر از سایر بازیکنان بازی کرده است.

1- لیونل مسی (41)

باشگاه: بارسلونا/ 29 گل، 12 پاس گل/ 2157 دقیقه

فقط یک نام می‌توانست در صدر این جدول حضور داشته باشد. او با 29 گل و 12 پاس گل لالیگا را به تسخیر خود درآورده و در هر دو بخش، بهترین بازیکن لالیگا محسوب می‌شود. در 5 لیگ معتبر اروپایی هیچ بازیکنی به اندازه او نقش مستقیم روی گل ها نداشته و همان گونه که مشاهده می‌شود مسی با نزدیک ترین تعقیب کننده اش 9 گل+پاس گل فاصله دارد./نود