کد خبر: ۲۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۷۵

مسافران شیراز پس از سیل در چه حالند؟/عملیات نجات بناهای تاریخی

با وجود جاری شدن سیل در شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می‌گوید: شهر در حال مدیریت است و مسافرانی که در حاشیه دروازه قرآن درگیر سیل شده‌اند هم اکنون در یکی از هتل‌های شیراز اسکان موقت داده شده‌اند و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان اضطراری مسافرانی جای مناسبی نداشتند، آماده شده است.

با وجود جاری شدن سیل در شیراز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می‌گوید: شهر در حال مدیریت است و مسافرانی که در حاشیه دروازه قرآن درگیر سیل شده‌اند هم اکنون در یکی از هتل‌های شیراز اسکان موقت داده شده‌اند و سالن‌های ورزشی نیز برای اسکان اضطراری مسافرانی جای مناسبی نداشتند، آماده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور خبر داده که سیل ۲۰۰ خودرو را در دروازه قرآن شیراز با خود برده است. او گفته این حادثه در پی طغیان رودخانه رخ داده است. به گفته نادری، هنوز گزارشی از خسارت جانی این حادثه مخابره نشده است. یکی از راهنمایان گردشگری مستقر در شیراز نیز به ایسنا گفت: همه مسافران در حال هدایت به سمت غرب شیراز هستند، چون شرق و جنوب شهر با سیلاب مواجه شده است. به گفته او، شیب محوطه دروازه قرآن باعث آب گرفتگی و وقوع سیل شده است.

این راهنما به استناد مشاهداتش گفت که آب اطراف بازار وکیل را نیز دربرگرفته است.

به گفته رحمانی، رئیس مرکز کنترل پلیس راهور برخی از معابر منتهی دروازه قرآن هم اکنون مسدود شده و نیروهای امدادی در محل حضور دارند.

فارس یکی از ۱۰ استان پر سفر ایران در تعطیلات نوروزی به شمار می‌آید که از امروز با ورود موج دوم مسافران روبرو شده اما با وقوع سیل و هشدارهای قبلی، هنوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای خودداری از سفر به این منطقه و سایر استان‌های سیل زده، هشدار نداده و یا توصیه ایمنی نکرده است.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس به ایسنا گفت: شبکه‌های تلویزیونی محلی در حال هشدار به مردم هستند که از آمد و شد غیر ضروری در این شهر خودداری کنند.

او همچنین در شرح وضعیت بناهای تاریخی و مسافران نوروزی، اظهار کرد: در اطراف برخی آثار تاریخی مثل دروازه قرآن، سیلاب ایجاد شده اما نیروهای عملیاتی در حال تخلیه آب پیرامون آن‌ها هستند. همچنین حدود ۲۰۰ مسافری که در اطراف دروازه قرآن کمپ زده بودند، پس از این حادثه در یکی از نزدیک ترین هتل‌ها پناه داده شده اند تا شرایط برای اسکان آن‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: فعلاً نمی‌توان درباره وضعیت شهر، مسافران و آثار تاریخی جزئیات دقیق را شرح داد، اما بررسی‌ها در حال انجام است، شهر در حال مدیریت است و مسافرانی که اقامتگاه مناسبی نداشتند، به سالن‌های ورزشی که برای مواقع اضطراری آماده شده بوده‌اند، در حال هدایت هستند.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان فارس ادامه داد: این حادثه بعد از نیم ساعت بارندگی شدید اتفاق افتاد و اطراف برخی آثار تاریخی همچون حمام وکیل، حافظیه، سعدیه، دروازه قرآن و ارگ کریمخانی، آب دربرگرفت که هم اکنون با پمپ در حال تخلیه است.

امیری شماره تلفن‌های ۳۲۲۴۷۶۴۰ ۰۷۱ الی ۴۱ و ۳۲۲۴۴۰۶۷ ۰۷۱ را برای اطلاع از وضعیت مکان‌های درنظر گرفته شده برای اسکان اضطراری و بازدید از بناهای تاریخی اعلام کرد و افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر در روزهای عادی تا ساعت ۲۱ پاسخگوی این شماره‌ها است اما در مواقع ویژه مدت زمان حضور آن‌ها بیشتر خواهد بود./ایسنا